تاریخ: ۲۴ تير ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۸:۳۸
بازدید: ۶۵۸
کد خبر: ۲۱۸۴۴۴
سرویس خبر : اجتماعی

عزم مجلس برای تصویب لایحه دولت مبنی بر دائمی شدن قانون همسان سازی حقوق بازنشستگان

‌می‌متالز - رئیس کمیسیون برنامه وبودجه و محاسبات گفت: همانگونه که برای تصویب ماده ۳۰ قانون برنامه ششم توسعه کشور، علیرغم مخالفت‌هایی که بود، ایستادیم و برای تصویب لایحه دولت مبنی بر دائمی شدن قانون همسان سازی حقوق بازنشستگان نیز ایستاده‌ایم.

به گزارش می‌متالز، حمید رضا حاجی بابایی با اشاره به عزم کمیسیون برنامه وبودجه ومحاسبات مجلس برای تصویب لایحه دولت مبنی بر دائمی کردن، قانون همسان سازی بازنشستگان لشکری و کشوری گفت: برای تصویب این قانون تمام خودرا تلاش خود را بکار می‌گیریم.

وی با اشاره به ماده ۳۰ قانون برنامه ششم توسعه کشور افزود: براساس مفاد این قانون همسان سازی حقوق بازنشستگان کشوری و لشکری، از ابتدای برنامه ششم باید اجرا می‌شد ودر سال گذشته قدم‌های مثبتی برداشته شد.

رئیس کمیسیون برنامه وبودجه مجلس تأکید کرد: در تدوین برنامه ششم توسعه به عنوان یک سند لازم الاجراکه باید نقشه راه دستگاه‌های اجرایی کشور در تدوین برنامه‌ها و تحقق اهداف برنامه باشد، همسان سازی حقوق بازنشستگان یکی از اساسی‌ترین مصوبات بوده است.

حاجی بابایی ادامه داد: برای اجرای کامل و دقیق این قانون مکاتبات و جلسات متعددی با اعضای هیات دولت به ویژه رئیس سازمان برنامه وبودجه برگزار شده است.

وی اظهار کرد: بازنشستگان لشکری و کشوری و تأمین اجتماعی بهترین سال‌های عمر خود را صادقانه صرف خدمت به کشور کرده‌اند و باید براساس افزایش‌های سنواتی دریافتی‌های شاغلان، حقوق و مزای آنان افزایش یابد.

نماینده مجلس تأکید کرد: پاسخ به این مطالبه برحق بازنشستگان که تبدیل به قانون شده است، امروز یکی از متعالی‌ترین قوانین کشور است، که باعث آرامش خاطر و رضایت قشر پیشکسوت جامعه شده است.

رئیس کمیسیون برنامه وبودجه و محاسبات گفت: همانگونه که برای تصویب ماده ۳۰ قانون برنامه ششم توسعه کشور، علیرغم مخالفت‌هایی که بود، ایستادیم و برای تصویب لایحه دولت مبنی بر دائمی شدن قانون همسان سازی حقوق بازنشستگان نیز ایستاده‌ایم و از همه ظرفیت‌ها در این راستا بهره برداری می‌کنیم.

حاجی بابایی گفت: اعتبارات لازم در بودجه سنواتی برای اجرای این قانون پیش بینی و مصوب و حتی برای تداوم همسان سازی منابع مورد نیاز در لایحه بودجه ۱۴۰۰ در بند (و) تبصره ۲ منظور شده که با تغییراتی در مجلس شورای اسلامی به تصویب رسید.

وی افزود: بر اساس ابلاغ قانون بودجه سال ۱۴۰۰ و لحاظ ۱۳۰ هزار میلیارد تومان در جزء (۱) بند (۲) تبصره (۲) تداوم متناسب‌سازی نیز از محل بخشی از منابع مذکور در حال اجرا است و هیچ تعهدی برای دولت و مجلس ایجاد نمی‌کند.

منبع: خبرگزاری تسنیم

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده