تاریخ: ۲۶ تير ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۱:۳۵
بازدید: ۳۳۱
کد خبر: ۲۱۸۵۷۲
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی
دبیر کانون سراسری انبوه‌سازان اعلام کرد:

دلایل گرانی ۷۰ و ۲۲ هزار تومانی سیمان و میلگرد و هشدار به افزایش قیمت مسکن

‌می‌متالز - دبیر کانون سراسری انبوه‌سازان، دلایل گرانی تا ۷۰ و ۲۲ هزار تومانی سیمان و میلگرد را اعلام کرد و به افزایش هزینه تمام شده مسکن هشدار داد.

به گزارش می‌متالز، فرشید پورحاجت درباره افزایش قیمت مصالح ساختمانی خصوصاً سیمان و میلگرد که در روز‌های اخیر شدت گرفته به مهر، گفت: در حالی این دو محصول مازاد تولید دارند که انبوه‌سازان از یک سال پیش به وجود دلالان در بازار سیمان و فولاد هشدار می‌دهند، ولی هیچ‌کس توجه نمی‌کند.

وی افزود: قطع برق شرکت‌های سیمان و تعطیلی برخی کارخانه‌ها به همراه مدیریت شرکت‌ها در عدم توزیع، منجر شده تا طی یک هفته گذشته سیمان در بازار نایاب و به سختی با قیمت‌های ۶۵ تا ۷۰ هزار تومانی هر پاکت تهیه شود. قیمت هر کیلو میلگرد هم در شهرهایی، چون اصفهان و اهواز که کرایه حملی ندارد از ۱۷.۷ به ۲۰ تا ۲۲ هزار تومان رسیده و باید نهاد‌های نظارتی به این موضوع ورود کنند.

این مقام مسوول ادامه داد: عرضه بخشی از محصولات سیمان و فولاد در بورس کالا هم نتوانسته مشکل دلالی را برطرف کند و برخی بعد از خرید در بورس کالا اقدام به فروش با قیمت‌های بالاتر به انبوه سازان می‌کنند. در حالی که قیمت ۳۵۰ تا ۴۰۰ هزار تومانی بتن آماده با هزینه حمل در سال گذشته به به یک میلیون و ۳۰۰ هزار تومان رسیده است.

پورحاجت، کاهش ۶۰ درصدی ظرفیت تولید شرکت‌های سیمانی، کاهش برق کارخانه‌های سیمان تا ۱۰ درصد دیماند و افزایش ۵۰ درصدی عوارض صدور پروانه ساختمانی را عوامل گرانی قیمت تمام شده مسکن اعلام کرد و به تعطیلی بسیاری از کارگاه‌های ساخت وساز هشدار داد.

منبع: بورس پرس

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده