تاریخ: ۲۴ تير ۱۴۰۰ ، ساعت ۲۳:۴۱
بازدید: ۲۴۶
کد خبر: ۲۱۸۵۸۸
سرویس خبر : آهن و فولاد
در ابتدای هفته‌ای که گذشت؛

قیمت شمش فولاد افزایش یافت/ میلگرد صادراتی ترکیه گران شد

‌می‌متالز - بررسی قیمت محصولات فولادی در ابتدای این هفته نشان می‌دهد که شمش فولاد این هفته را با افزایش قیمت آغاز کرد و میلگرد نیز تنها در بازار صادراتی ترکیه با افزایش قیمت همراه بود و دیگر بازار‌های منطقه ثبات قیمتی را تجربه کردند.

به گزارش می‌متالز، قیمت شمش فولاد در ابتدای هفته‌ای که گذشت تقریبا در تمامی بازار‌های منطقه بجز بازار ترکیه که با کاهش اندک قیمتی همراه بود، همگی با افزایش قیمت همراه شدند. به این شکل که در بازار آسیا قیمت هرتن فولاد از ۶۹۳دلار به ۶۹۵دلار برهرتن سی اف آر رسید و در بازار داخلی چین نیز از ۶۷۰ دلار به ۶۸۵ دلار برهرتن قیمتگذاری شد.

در بازار دریای سیاه نیز قیمت شمش فولاد با رشد ۲۰ دلاری همراه شد و قیمت هرتن فولاد از ۶۲۵ دلار به ۶۴۵ دلار برهرتن افزایش یافت؛ همچنین همانگونه که گفته شد تنها در بازار ترکیه قیمت شمش فولاد از ۶۶۸ دلار با کاهش ۰.۵ دلاری به ۶۶۷.۵ دلار برهرتن رسید.

اما در این میان می‌بینیم قیمت میلگرد به عنوان یکی از محصولات نوردی فولادی نیز با ثبات قیمتی همراه بود و تنها در بازار ترکیه آن هم به دلیل فعال شدن بازار نرخ میلگرد افزایش یافت. به این ترتیب که میلگرد صادراتی ترکیه از ۷۴۰ دلار به ۷۴۸ دلار برهرتن رسید، اما در بازار وارداتی حوزه خلیج فارس قیمت میلگرد در عدد ۶۵۲دلار ثابت ماند؛ همچنین در بازار‌های وارادتی جنوب شرقی آسیا و صادراتی روسیه به ترتیب قیمت میلگرد در اعداد ۷۶۵ و ۸۳۰ دلار یعنی همان قیمت‌های هفته پیش ثابت باقی ماند.

منبع: پایگاه خبری - تحلیلی ایراسین

عناوین برگزیده