تاریخ: ۲۲ تير ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۷:۵۴
بازدید: ۳۰۵
کد خبر: ۲۱۸۶۱۶
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
آزادی‌خواه با اشاره به اظهارات وزیرراه مبنی بر معرفی ۱میلیون و ۳۰۰هزار خانه خالی به سازمان مالیاتی:

اقدام انقلابی مجلس در تصویب قانون مالیات برخانه‌های خالی دست دلالان مسکن را بسته است

‌می‌متالز - نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی، گفت: مجلس با تصویب قانون مالیات بر خانه‌های خالی تلاش کرده تا دلال‌ها و واسطه‌های حوزه مسکن نتوانند خون مردم را بمکند.

به گزارش می‌متالز، احد آزادی خواه نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی در خصوص اعلام شناسایی بیش از یک میلیون واحد مسکونی خالی به واسطه اجرای قانون مالیات بر خانه‌های خالی، گفت: امروز یکی از مشکلات ومعضلات جامعه که بخش بسیار زیادی از مردم را به صورت مستقیم و غیر مستقیم درگیر کرده گرانی اجاره و قیمت مسکن است.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه تورم قیمت و اجاره بهای مسکن باید مدیریت می‌شد، عنوان کرد: مجلس با تصویب قانون مالیات بر خانه‌های خالی تلاش کرده تا دلال‌ها و واسطه‌های حوزه مسکن نتوانند جولان دهند.

وی با اشاره به اینکه تصویب قانون مالیات بر خانه‌های خالی یکی از اقدامات انقلابی مجلس شورای اسلامی بوده که کارشناسان حوزه مسکن این اقدام را مطلوب ارزیابی می‌کنند، ادامه داد: در گام اول اجرای قانون مجلس مبنی بر مالیات بر خانه‌های خالی، به گفته وزیر راه و شهرسازی حدود یک میلیون و ۳۰۰ هزار خانه خالی و احتکار شده را شناسایی کند.

آزادی‌خواه با تاکید بر اینکه اخذ مالیات از یک میلیون و ۳۰۰ هزار واحد مسکونی احتکار شده منابع درآمدی جدیدی را برای دولت ایجاد کرده است، عنوان کرد: یکی دیگر از فواید اجرا و تصویب قانون مالیات بر خانه‌های خالی شناسایی محتکران واحد‌های مسکونی بوده که باعث شده‌اند فشار‌های بسیار زیادی بر دهک‌های پایین جامعه برای تامین مسکن وارد شود.

منبع: خبرگزاری مجلس شورای اسلامی (خانه ملت)

عناوین برگزیده