تاریخ: ۲۶ تير ۱۴۰۰ ، ساعت ۰۹:۵۲
بازدید: ۳۴۵
کد خبر: ۲۱۸۶۶۹
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
در وبینار «ملاقات بازار» FEAS مطرح شد؛

فصلی جدید در بین المللی شدن بازار سرمایه ایران

‌می‌متالز - جانشین رییس سازمان بورس و اوراق بهادار در امور بین الملل در وبینار «ملاقات بازار» فدراسیون بورس‌های اروپایی-آسیایی (FEAS) بر بین المللی شدن بازار سرمایه ایران و تسهیل در دسترسی سرمایه گذاران خارجی به این بازار تاکید کرد.

به گزارش می‌متالز، بهادر بیژنی، جانشین رییس سازمان بورس و اوراق بهادار در امور بین الملل سخنرانی خود را در وبینار «ملاقات بازار» فدراسیون بورس‌های اروپایی-آسیایی (FEAS) در سه محور تعریف واقعی از سرمایه گذاری خارجی، جایگاه ویژه بازار سرمایه ایران و امتیازات آن و نیز چشم انداز آتی شروع کرد.

بیژنی گفت: تعداد سرمایه گذاران خارجی و حجم سرمایه گذاری آنان در بازار سرمایه را نمی‌توان به تنهایی «سرمایه گذاری خارجی» برشمرد، بلکه مشارکت آنان در ابزارها، خدمات و نهاد‌های مالی به همین میزان حایز اهمیت است. همچنین به ثمر رسیدن تلاش ۱۳ ساله سازمان بورس و عضویت اصلی در «سازمان بین المللی کمیسیون‌های اوراق بهادار (IOSCO)» مهمترین عامل رفع دغدغه سرمایه گذاران خارجی به شمار می‌رود، چرا که این عضویت به منزله تایید وجود بازاری شفاف، منصفانه و کارآ و همچنین همسو با آخرین استناندارد‌ها و مطابق با قوانین و مقررات پیشروی دنیا است.

جانشین رییس سازمان با اشاره به آمار واقعی بازار در سال‌های اخیر به ویژه آمار خیره کننده سال گذشته پس از ورود سهام عدالت و افزایش چشمگیر فعالان بازار و به تبع آن، رشد بازار، بازار سرمایه ایران را فرصتی کم نظیر برای سرمایه گذاری عنوان کرد.

وی با اشاره به اهتمام ویژه دولت بر این بازار، اعطای امتیاز شهروندی به ازای سرمایه گذاری ۲۵۰ هزار دلاری در بازار سرمایه ایران را فرصتی طلایی برای بهره مندی خارجیان همسو با بهره برداری از مزیت‌های این بازار و مهمترین چشم انداز آتی بازار سرمایه ایران عنوان کرد.

در این وبینار مدیران عامل شرکت بورس اوراق بهادار تهران بعنوان عضو اصلی هماهنگ کننده، شرکت فرابورس ایران و شرکت سپرده گذاری مرکزی بعنوان اعضای اصلی FEAS آخرین اطلاعات شرکت‌های متبوع را به اطلاع شرکت کنندگان رساندند. در پایان نیز نمایندگان بازار سرمایه ایران به پرسش‌های بی شمار شرکت کنندگان پاسخ دادند. محور عمده این پرسش ها، جزئیات برنامه اعطای شهروندی به ازای سرمایه گذاری ۲۵۰ هزار دلاری و البته مشکلات ورود و خروج ارز بود.

گفتنی است نشست «ملاقات بازار»، مجموعه‌ای از رویداد‌های برخط در شرایط کرونا است که با استفاده از پلتفرم عضویت در «فدراسیون بورس‌های اروپا-آسیایی (FEAS)» و جهت حفظ و توسعه ارتباطات قدیمی و معرفی فرصت‌های همکاری و سرمایه گذاری در بازار‌های سرمایه کشور‌های عضو برگزار می‌شود. این جلسات پیشتر برای بازار کشور‌های ارمنستان، قزاقستان، استرالیا و مصر برگزار شده بود که بورس اوراق بهادار تهران با حمایت سازمان بورس و اوراق بهادار خواستار میزبانی این رویداد برای بازار سرمایه ایران شد که پس از موافقت فدراسیون، این وبینار روز پنجشنبه ۲۴ تیر ماه سال جاری و به صورت مجازی برگزار شد.

منبع: پایگاه خبری بازار سرمایه ایران (سنا)

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده