تاریخ: ۲۴ تير ۱۴۰۰ ، ساعت ۰۲:۳۹
بازدید: ۲۵۲
کد خبر: ۲۱۸۷۷۹
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی
معاون فنی و زیربنایی راه‌آهن کشور در بازدید از منطقه گل‌گهر:

اقدامات حمل‌ونقل ریلی گل‌گهر، در توسعه این حوزه در کشور موثر است

‌می‌متالز - معاون فنی و زیربنایی راه‌آهن کشور گفت: اقدامات خوبی که در حمل و نقل ریلی گل‌گهر انجام شده، در توسعه این حوزه در کشور نیز موثر است. از این بابت جا دارد از اهتمام مدیرعامل محترم شرکت گل‌گهر جناب آقای مهندس عتیقی و سایر مدیران تشکر کنم.

به گزارش می‌متالز، سید مصطفی داودی در سفر به سیرجان و بازدید از منطقه گل‌گهر، افزود: این توسعه باعث کاهش تصادفات، صرفه‌جویی در سوخت و بهبود حمل و نقل انواع بار خواهد شد. گل‌گهر همچنین یک مسئولیت اجتماعی خوب را در این حوزه انجام داده است. پروژه‌های راه‌آهن گل‌گهر روند خوبی را طی کرده و امیدواریم سایر خطوط این محدوده به زودی به بهره‌برداری برسد.

سهراب بهاالدینی فرماندار ویژه شهرستان سیرجان نیز با اشاره به اهمیت تلاش گل‌گهر در زمینه خطوط ریلی گفت: گل‌گهر در حوزه خطوط ریلی در سطح کشور پیشگام است. جابجایی بار و کارگران مسئله مهمی است که از گل گهر می‌خواهیم در آینده نزدیک جابجایی کارگران از طریق خطوط ریلی را هم در دستور کار قرار دهد.

محمدرضا چنگانی مدیرکل راه آهن هرمزگان نیز در حاشیه این بازدید گفت: در توسعه زیرساخت‌های ریلی در منطقه گل گهر پیشرفت خیلی خوبی حاصل شده است. بین راه آهن منطقه و مسئولان حوزه حمل و نقل شرکت گل گهر تعامل بسیار خوبی برقرار است و هدف اصلی این است که بتوانیم به توسعه حمل و نقل ریلی، کاهش نرخ تمام شده، کاهش حوادث و کاهش آلاینده‌های محیطی زیستی برسیم.

محمد جواد فریدونی معاون پشتیبانی گل‌گهر در بخشی از سخنان خود در این بازدید گفت: شرکت گل گهر با یک برنامه‌ریزی بلندمدت در حوزه خطوط ریلی و حمل و نقل محصولات از این طریق؛ با جدیت وارد عمل شده است. طول خطوط ریلی جدید منطقه و خطوطی که به مجتمع‌های گل‌گهر، جهان فولاد، گهرزمین، توسعه آهن و فولاد، میدکو متصل می‌شوند، حدود ۷۲ کیلومتر است.

مهندس مهدی عارفی مدیر حمل و نقل شرکت گل گهر نیز هدف اصلی را افزایش ناوگان ریلی عنوان کرد و گفت: با توجه به حمل محصولات از طریق خطوط ریلی و با توجه به کاهش هزینه و افزایش ایمنی؛ تیم حمل و نقل شرکت گل گهر تمام تلاش خود را کرده که بتواند ۷۰ درصد از محصولات شرکت را به صورت ریلی جابه‌جا کند و در این راستا پروژه‌های عظیمی آماده بهره‌برداری است.

عناوین برگزیده