تاریخ: ۲۷ تير ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۴:۳۹
بازدید: ۲۴۲
کد خبر: ۲۱۸۸۳۷
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

انجام ۱۵۰ میلیارد ریال سرمایه‌گذاری معدنی در زنجان

‌می‌متالز - رئیس اداره امور معادن سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان از انجام ۱۵۰ میلیارد ریال سرمایه‌گذاری معدنی در زنجان خبر داد.

به گزارش می‌متالز، مهدی فرامرزی امروز اظهار کرد: مهدی فرامرزی اظهار داشت: طی سه ماه نخست امسال ۶ فقره پروانه بهره برداری معادن صادر شد که زمینه اشتغال ۳۰ نفر را در معادن استان فراهم و ۱۵۰ میلیارد ریال سرمایه‌گذاری در این معادن صورت گرفت.

رئیس اداره امور معادن سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان با اشاره به ذخایر این معادن یادآور شد: ذخیره قطعی این معادن بالغ بر یک و نیم میلیون تن است.

وی تصریح کرد: ذخیره اسمی معادن به بهره‌برداری رسیده بالغ بر ۱۲۰ هزار تن است که به ذخایر معدنی استان افزوده شده است.

رئیس اداره امور معادن سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان درباره میزان حقوق دولتی دریافتی در این مدت گفت: در سه ماهه ابتدایی سال جاری بالغ بر ۴۰ میلیارد ریال حقوق دولتی از معادن استان وصول شده است.

گفتنی است، برخورداری استان زنجان از ۳۰ نوع تندیس معدنی این استان را جزو ۱۰ استان نخست کشور در برخورداری از ذخایر متنوع معدنی بدل کرده است که در واقع ظرفیتی عظیم برای استان محسوب می‌شود.

سرب و روی ­انگوران، پتاس­، آهن، معادن ترآورتن، گرانیت، سیلیس، برآسیت وپرلیت، فلدسپات، خاک صنعتی بخشی از ثروت‌های خدادادی استان زنجان است که بهره‌برداری از آن‌ها به صورت مستمر در حال انجام است.

منبع: خبرگزاری فارس

عناوین برگزیده