تاریخ: ۲۷ تير ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۵:۳۱
بازدید: ۵۱۷
کد خبر: ۲۱۸۸۵۳
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

دستورالعمل صدور مجوز عرضه اولیه شرکت سهامی عام پروژه ابلاغ شد

‌می‌متالز - مدیریت اداره نظارت بر انتشار و ثبت اوراق بهادار سرمایه‌ای سازمان بورس، دستورالعمل نحوه صدور مجوز عرضه عمومی شرکت سهامی عام پروژه در شرف تاسیس را ابلاغ کرد.

به گزارش می‌متالز، مدیریت اداره نظارت بر انتشار و ثبت اوراق بهادار سرمایه‌ای سازمان بورس، دستورالعمل نحوه صدور مجوز عرضه عمومی شرکت پروژه در شرف تاسیس را ابلاغ کرد.

شایان ذکر است در این راستا دستورالعمل نحوه صدور مجوز عرضه عمومی شرکت پروژه (سهامی عام) در شرف تاسیس که در اجرای بند ۲ ماده ۷ قانون بازار اوراق بهادار و ماده ۱۲ دستورالعمل ثبت و عرضه عمومی اوراق بهادار مصوب ۲۵ دی سال ۸۵ شورای عالی بورس تدوین و در ۱۰ خرداد سال جاری به تصویب هیات مدیره سازمان بورس رسیده ابلاغ شده است.

به باور کارشناسان هدف اصلی از تصویب این دستورالعمل تقویت بازار اولیه و هدایت نقدینگی به پروژه‌های دارای توجیه اقتصادی بیان شده و رسیدن به این نقطه نیازمند بهره‌گیری از توان و ظرفیت کامل شرکت‌های تأمین سرمایه و شرکت‌های مشاوره سرمایه‌گذاری در ارزیابی مستقل و حرفه‌ای توجیه اقتصادی پروژه‌ها و همچنین استفاده از ظرفیت مؤسسات رتبه‌بندی اعتباری در ارزیابی ریسک اعتباری و رتبه‌بندی پروژه‌ها است.

منبع: خبرگزاری تسنیم

عناوین برگزیده