تاریخ: ۲۸ تير ۱۴۰۰ ، ساعت ۲۰:۲۱
بازدید: ۳۳۵
کد خبر: ۲۱۹۰۴۷
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

بورس تهران سبزپوش به تعطیلات شش روزه رفت

‌می‌متالز - شاخص کل بورس اوراق بهادار با افزایش ۸۴۲۰ واحدی معادل ۰.۶۵ درصد به یک میلیون و ۳۱۱ هزار و ۲۷۷ واحد رسید. همچنین در فرابورس شاخص کل با رشد ۲۰۳ واحدی به ۱۹ هزار و ۴۹ واحد رسید.

به گزارش می‌متالز، امروز تالار شیشه‌ای، در معاملات سومین روز کاری هفته (دوشنبه بیست و هشتم تیرماه ۱۴۰۰)، شاهد روند صعودی اکثر شاخص‌های منتخب بود. به گونه‌ای که شاخص قیمت (وزنی-ارزشی)، با افزایش ۲۱۳۸ واحدی معادل ۰.۶۵ درصد به رقم ۳۳۳ هزار و ۳۰ واحد رسید.

شاخص کل هم وزن نیز، با رشد ۲۷۴۱ واحدی معادل ۰.۶۸ درصد، عدد ۴۰۳ هزار و ۶۸ واحد را به نمایش گذاشت. شاخص قیمت (هم وزن) نیز با افزایش ۱۷۴۰ واحدی به رقم ۲۵۵ هزار و ۸۱۹ واحد رسید.

همچنین شاخص سهام آزاد شناور، ۶۲۷۸ واحد افزایش را رقم زد و به سطح یک میلیون و ۷۵۶ هزار واحد رسید. همچنین شاخص بازار اول با ۶۸۳۷ واحد افزایش به رقم ۹۷۷ هزار و ۹۲۴ واحد رسید و شاخص بازار دوم نیز، با ۱۴۸۵۹ واحد افزایش همراه بود و عدد دو میلیون و ۵۸۷ هزار واحد را به نمایش گذاشت.
بورس تهران سبزپوش به تعطیلات شش روزه رفت
بر اساس این گزارش، در معاملات امروز بورس تهران، نماد‌های معاملاتی تاپیکو، رمپنا، فارس، کچاد، کگل و اخابر با بیشترین افزایش، تاثیر مثبت در برآورد شاخص کل بورس داشتند. در مقابل، نماد‌های معاملاتی وپارس، فایرا و وسگلستا، بیشترین تاثیر منفی را در روند نزولی نماگر کل بورس داشتند.

با پایان فعالیت بازار سرمایه در سومین روز هفته، معامله‌گران بورس ۵ میلیارد و ۷۸۵ میلیون برگه بهادار و سهام را در قالب ۶۵۱ هزار و ۸۵ نوبت معامله و به ارزش ۴۷ هزار و ۲۱۵ میلیارد ریال داد و ستد کردند.

در بازار امروز، بیشترین افزایش قیمت متعلق به نماد وآذر (سرمایه‌گذاری‌توسعه‌آذربایجان) ۵ درصد رشد و پس از آن، نماد‌های تیپیکو، مداران، مداران، غمارگ و کخاک بود. همچنین نماد معاملاتی وسگلستا (شرکت س استان گلستان) با ۴.۹۹ درصد، بیشترین کاهش قیمت را داشت و پس از آن نیز، نماد‌های وپترو، کبورس، قنیشا، دارو، سغرب و سصوفی قرار گرفتند.

منبع: شبکه خبری اقتصاد و بانک ایران (ایبنا)

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده