تاریخ: ۲۸ تير ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۴:۴۸
بازدید: ۴۲۲
کد خبر: ۲۱۹۰۶۸
سرویس خبر : آهن و فولاد
رئیس دفتر پروژه تحول دیجیتال شرکت فولاد مبارکه مطرح کرد؛

راه اندازی آزمایشگاه دیجیتال با حمایت فولاد مبارکه؛ اقدامی هم تراز روند‌های برتر جهانی

‌می‌متالز - رئیس دفتر پروژه تحول دیجیتال شرکت فولاد مبارکه گفت: آنچه فولاد مبارکه به عنوان یک شرکت سرآمد دنبال می‌کند، خلق ارزش پایدار و مشترک با همه ذی نفعان است و نمی‌توانیم در صنایع مختلف مانند صنعت فولاد که صنعتی مادر محسوب می‌شود به سمت تحول دیجیتال حرکت کنیم در حالی که زیرساخت‌های لازم در محیط‌های دانشگاهی و دانشجویی و رشته‌های تحصیلی مرتبط آماده نباشد.

به گزارش می‌متالز، علی کیانی درباره آزمایشگاه صنعت ۴ اظهار کرد: چنین آزمایشگاه‌هایی تحت عناوینی، چون «دیجیتال لب»، «آزمایشگاه دیجیتال» یا «آزمایشگاه صنعت ۴.۰» شناخته می‌شوند و تاکنون چندین دانشگاه معتبر جهانی از جمله دانشگاه لیون فرانسه و دانشگاه پلی تکنیک میلان اقدام به راه‌اندازی آن کرده‌اند.

وی افزود: چنین آزمایشگاه‌هایی باید سه مولفه اصلی داشته باشد؛ هوشمندی، کارآمدی و ایمنی. این سه مولفه همواره باید مورد توجه همگان قرار گیرد.

رئیس دفتر پروژه تحول دیجیتال شرکت فولاد مبارکه تصریح کرد: آزمایشگاهی هوشمند است که در آن از فناوری‌های مولد مانند اینترنت اشیا، واقعیت افزوده، پهبادها، هوش مصنوعی و رباتیک در آن به منظور شبیه سازی و فعالیت‌های آزمایشی و تحقیقاتی استفاده شود.

کیانی ادامه داد: رمز موفقیت در پروژه‌های هوشمند سازی این است که سازمان‌ها و بنگاه‌های کسب و کار بلند پروازانه و آینده نگرانه فکر کرده و ایده‌های خود را در قالب برنامه ریزی‌های کوتاه مدت اجرا کنند و بعد از بررسی نتایج کسب شده توسعه پروژه‌ها را در سایر حوزه‌های مرتبط گسترش دهند. از آنجا که بسیاری از پروژه‌های تحولی ممکن است منجر به شکست شود، باید مکانی وجود داشته باشد که ایده‌ها و محصولات قبل از اجرای نهایی در صنعت، تست و شبیه سازی شود و پس از ایجاد اطمینان خاطر و رفع محدودیت‌ها و مشکلات احتمالی با بیشترین احتمال موفقیت نسبت به اجرا در محیط عملیاتی صنعت اقدام گردد تا بیشترین بهره وری و کمترین حادثه تجهیزاتی و انسانی به دنبال داشته باشد.

وی اظهار کرد: آنچه فولاد مبارکه به عنوان یک شرکت سرآمد دنبال می‌کند، خلق ارزش پایدار و مشترک با همه ذی نفعان است که دانشگاه یکی از این ذی‌نفعان در حوزه جامعه محسوب می‌شود. در این مسیر اگر بخواهیم صنعت به سمت هوشمندی حرکت کند در حالی که دانشگاه همراه ما نباشد چندان موفق نخواهیم بود.

رئیس دفتر پروژه تحول دیجیتال شرکت فولاد مبارکه گفت: باید در دانشگاه‌ها افرادی را تربیت کنیم که نه تنها باعث پیشرفت و توسعه علم در محیط دانشگاه شوند بلکه محرک رشد و توسعه در صنعت نیز گردند و صنعت به پشتوانه علمی ایجاد شده و ایجاد شبکه‌های دانش محور بتواند مسیر هوشمند سازی را با موفقیت و سرعت بیشتری دنبال نماید.

کیانی خاطرنشان کرد: نمی‌توانیم در صنایع مختلف مانند صنعت فولاد که صنعتی مادر محسوب می‌شود به سمت تحول دیجیتال حرکت کنیم در حالی که زیرساخت‌های لازم در محیط‌های دانشگاهی و دانشجویی و رشته‌های تحصیلی مرتبط آماده نباشد.

منبع: پایگاه خبری - تحلیلی ایراسین

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده