تاریخ: ۲۹ تير ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۶:۲۱
بازدید: ۳۸۸
کد خبر: ۲۱۹۲۲۲
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

ثبت جهش بیش از ۲۰۰ درصدی سود خالص فباهنر

‌می‌متالز - صنایع مس شهید باهنر بهار سال جاری را با فروش ۹۶۳ میلیارد تومانی به پایان رساند.

به گزارش می‌متالز، صنایع مس شهید باهنر با درآمد عملیاتی ۹۶۳ میلیارد تومان و بهای تمام شده ۶۸۲.۲ میلیارد تومان افزایش ۱۷۳ و ۱۷۱ درصدی در مقایسه با بهار پارسال داشته است.

مقدار فروش داخلی ۵۸۲۱ تن (۲ درصد بیشتر از بهار پارسال) و مقدار فروش صادراتی ۸۰۴ تن (۲۱۵ درصد بیشتر از بهار پارسال) بوده است.

سود ناخالص با افزایش ۱۷۷ درصدی به رقم ۲۸۰.۹ میلیارد تومان رسیده است.

سود عملیاتی به ۲۷۰.۲ میلیارد تومان رسیده و افزایش ۱۸۱ درصدی را نشان می‌دهد.

سود خالص جهش ۲۲۰ درصدی را با رسیدن به رقم ۲۲۰.۶ میلیارد تومان ثبت کرده و بدین ترتیب سود خالص برای هر سهم ۱۹۶.۱ تومان محقق شده است.

شایان ذکر است:

ارزش ریالی فروش شرکت در سال ۱۳۹۹ نسبت به سال قبل با رشد ۱۳۱ درصدی پروژه روبرو بوده است. شرکت مس باهنر با فروش بالغ بر ۳۰.۰۰۱ تن از نحصولات تولیدی هم چنان رتبه نخست را در بازار داخلی دارد. درآمد عملیاتی حاصل از فروش شرکت در سال ۱۳۹۹ به مبلغ ۳ هزار میلیارد تومان رسیده که رشدی ۱۳۱ درصدی نسبت به سال قبل را تجربه کرده است. این افزایش عمدتا ناشی از افزایش قیمت جهانی مس و افزایش قیمت دلار بوده است. سود عملیاتی شرکت نیز از مبلغ ۳۳۱ میلیارد تومان در سال ۱۳۹۸ به مبلغ ۷۸۱ میلیارد تومان افزایش داشته است. در سود خالص نیز شرکت با رشدی ۱۲۴ درصد موفق به کسب سود خالص ۶۳۷ میلیارد تومان در سال ۱۳۹۹ شده است.

منبع: نبض بورس

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده