تاریخ: ۳۰ تير ۱۴۰۰ ، ساعت ۲۲:۴۴
بازدید: ۹۰۹
کد خبر: ۲۱۹۳۳۰

چین سریع‌ترین وسیله نقلیه جهان را ساخت؛ قطاری با سرعت ۶۰۰ کیلومتر بر ساعت

‌می‌متالز - نخستین قطار سریع‌السیر "مگلو" کشور چین با سرعت ۶۰۰ کیلومتر بر ساعت روز سه‌شنبه از خط مونتاژ خارج می‌شود. این قطار طوری طراحی شده است که حداکثر سرعت آن ۶۰۰ کیلومتر بر ساعت باشد و در حال حاضر سریع‌ترین وسیله نقلیه موجود در سطح زمین است.

به گزارش می‌متالز، نخستین قطار سریع‌السیر "مگلو" کشور چین با سرعت ۶۰۰ کیلومتر بر ساعت، روز سه‌شنبه از خط مونتاژ خارج می‌شود. این قطار طوری طراحی شده است که حداکثر سرعت آن ۶۰۰ کیلومتر بر ساعت باشد و در حال حاضر سریع‌ترین وسیله نقلیه موجود در سطح زمین است.

سیستم حمل و نقل جدید مگلو نخستین حضور خود را در شهر ساحلی چینگدائو، استان شاندونگ در شرق چین انجام داده است. طبق گفته شرکت راه‌آهن چین، این قطار به صورت کامل در کشور چین ساخته شده است و آخرین دستاورد علم و فناوری و تکنولوژی این کشور در زمینه حمل و نقل ریلی است.

سال گذشته مرحله آزمایشی این قطار پرسرعت نسل مگلو (maglev) در چین با موفقیت انجام شده بود. این قطار در شهر شانگ‌های در چین آزمایش شد. توسعه سیستم حمل و نقل ریلی مگلو با سرعت بالای ۶۰۰ کیلومتر در ساعت یک پروژه کلیدی در برنامه "حمل و نقل ریلی پیشرفته" چین است که توسط وزارت علوم و فناوری این کشور آغاز شده است و این مسیری است که نمونه اولیه پروژه آن در ژوئیه سال ۲۰۱۶ برای نخستین بار اجرایی شد.

تیم این پروژه با مسوولیت بخش فنی شرکت سی آر آر سی (CRRC) و چینگدائو سیفانگ، شرکت آموزشی "ویبولیتین" متشکل از بیش از ۳۰ شرکت، دانشگاه و مؤسسه تحقیقاتی است. آن‌ها طی چهار سال گذشته فناوری‌های مگلو با سرعت بالا را ارتقاء داده‌اند و پس از رفع اشکال زمینی و تست‌های استاتیک، مراحل آزمایشی را در مسیر انجام می‌دهند.

پیش از این قطار سریع‌السیر اینچوان ــ شیان فعالیت رسمی خود را آغاز کرده بود؛ این قطار الکتریکی به‌صورت مستقل در چین تولید شده و به سرعت ۳۵۰ کیلومتر بر ساعت رسید. این قطار با حمایت وزارت حمل و نقل و فناوری "حمل و نقل ریلی پیشرفته" چین و توسط شرکت CRRC تانگشان تولید شده و می‌تواند در شرایط آب و هوایی مختلف با بهره‌وری بالا و هزینه‌های پایین، مسافت‌های ۶۰۰ تا ۱۵۰۰ کیلومتری را طی کند. تا قبل از "مگلو" این نخستین بار در جهان بود که یک قطار با سرعت ۳۵۰ کیلومتر بر ساعت یک مسافت طولانی را طی کرده است.

منبع: خبرگزاری تسنیم

عناوین برگزیده