تاریخ: ۳۱ تير ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۰:۵۹
بازدید: ۳۵۴
کد خبر: ۲۱۹۳۸۹
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
نماینده مجلس:

انحصارطلبی در صنایع موجب گرانی می‌شود

‌می‌متالز - یوسفی گفت: انحصارطلبی صنایع نیز از موضوعاتی است که باعث ایجاد چنین مشکلاتی می‌شود و معتقدم بخشی از گرانی‌های اخیر به موضوع نگاه انحصار طلبانه بر می‌گردد که در برخی صنایع مشاهده می‌شود.

به گزارش می‌متالز، مجتبی یوسفی عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی در خصوص این‌که مطرح می‌شود علت گرانی سیمان ناشی از قطع برق صنایع در چند روز اخیر است، اظهار داشت: گرانی سیمان ربطی به قطع گاز و برق ندارد، گرانی سیمان و فولاد به دلیل مدیریت سنتی و تکنولوژی فرسوده و انرژی ارزانی که تا کنون به صنایع داده‌ایم.

وی با بیان این‌که ما از صنایع حمایت می‌کنیم، افزود: دولت هشت سال نیروگاه‌سازی را تعطیل کرد و امروز می‌بینیم که برق مردم قطع می‌شود. باید از روز اول دولت به سمت انرژی‌های تجدیدپذیر حرکت می‌کرد و نیروگاه احداث می‌کرد تا امروز شاهد این مشکلات نباشیم.

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: متأسفانه امروز شاهدیم برق استان‌های خوزستان، سیستان و بلوچستان، بندر عباس ایلام و کرمانشاه که برق برای آن‌ها حیاتی است، قطع می‌شود و به طبع آن آب مردم هم قطع خواهد شد. دولت باید با احداث نیروگاه در این مناطق ارزش افزوده ایجاد می‌کرد و به سمت بهره‌وری حرکت می‌کرد.

یوسفی افزود: عدم شفافیت در زمینه حرکت به سمت بهره‌وری در حوزه تولید سیمان و فولاد و از سویی موضوعات مرتبط با واگذاری و عرضه این محصولات به بازار باید مورد توجه قرار گیرد، ما شاهدیم که برق کارخانه چند روز قطع می‌شود و قیمت سیمان ناگهان چند برابر افزایش پیدا می‌کند.

نماینده مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: انحصارطلبی صنایع نیز از موضوعاتی است که باعث ایجاد چنین مشکلاتی می‌شود و معتقدم بخشی از گرانی‌های اخیر به موضوع نگاه انحصارطلبانه بر می‌گردد که در برخی صنایع مشاهده می‌شود.

منبع: خبرگزاری دفاع مقدس

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده