تاریخ: ۰۳ مرداد ۱۴۰۰ ، ساعت ۲۱:۲۳
بازدید: ۱۹۲
کد خبر: ۲۱۹۸۴۱
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی:

شناسایی ۲۱۴ طرح تولیدی نیمه تمام در شهرستان اراک

‌می‌متالز - رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی گفت: ۲۱۴ طرح تولیدی، صنعتی نیمه تمام تا پایان خردادماه امسال در شهرستان اراک شناسایی شد.

به گزارش می‌متالز، سعید جعفری کرهرودی، با اعلام این خبرافزود: مجموع سرمایه‌گذاری در این طرح‌های تولیدی بیش از ۳۰۵ هزار میلیارد ریال برآورد می‌شود که در صورت بهره‌برداری از آن‌ها چهار هزار و ۶۱۹ فرصت شغلی جدید در اراک ایجاد می‌شود.

وی ادامه داد: از مجموع طرح‌های نیمه تمام شهرستان اراک ۱۳۹ طرح با سرمایه‌گذاری ۶۵ هزار میلیارد ریال بیش از ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارند که بهره‌برداری از آن‌ها ۲ هزار و ۹۶۳ فرصت شغلی به دنبال دارد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی اظهار داشت: همچنین تا پایان خردادماه سال جاری، ۴۷۰ جواز تاسیس با میزان سرمایه‌گذاری ۵۹۲ هزار میلیارد ریال در شهرستان اراک صادر شد.

جعفری کرهرودی شمار اشتغال جواز‌های تاسیس صنعتی شهرستان اراک را ۱۰ هزار ۵۲۵ مورد عنوان کرد و گفت: شمار صدور جواز‌های تاسیس این شهرستان در سه ماه نخست سال جاری نسبت به مدت مشابه پارسال رشد قابل توجهی داشته است.

وی بیان کرد: ۸۳۴ پروانه بهره‌برداری با سرمایه گذاری ۳۳۲ هزار میلیارد ریال تا پایان خردادماه امسال در شهرستان اراک صادر شده که ۳۳ هزار و ۱۹۷ فرصت شغلی را به دنبال دارد.

منبع: شاتانیوز

عناوین برگزیده