تاریخ: ۲۹ تير ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۵:۳۰
بازدید: ۶۹۱
کد خبر: ۲۲۰۰۱۸

بهره برداری از مرکز نوآوری گیربکس در شهر صنعتی البرز با حضور معاون علمی و فناوری رئیس جمهور / بازدید از دو شرکت دانش بنیان در شهرک صنعتی کاسپین

‌می‌متالز - مرکز نوآوری گیربکس در یک واحد تولیدی شهر صنعتی البرز (استان قزوین) با حضور معاون علمی و فناوری رئیس جمهور افتتاح شد.

به گزارش می‌متالز، هشت شرکت دانش بنیان با حضور ۱۰۰ مهندس و پژوهشگر در این مرکز نوآوری وابسته به شرکت قطعه سازی نیرومحرکه به فعالیت می‌پردازند.

برای تجهیز این مرکز ۸۰ میلیارد ریال اعتبار هزینه شده است.

این مرکز در زمینه طراحی انواع گیربکس‌های خودرو، آسانسور، کرکره‌های برقی، گلخانه و سایر موارد فعالیت می‌کند.

مدیر پروژه نوآوری کارخانه نیرومحرکه در این مراسم گفت: با ایجاد این مرکز می‌توانیم شبکه مارکت و فروش گیربکس با گردش یک میلیون دلار در سال به ازای هر پژوهشگر فعال در این مکان را فعال کنیم.

ابوالفضل حمزه‌ای اظهار داشت: فقط سالانه پنج هزار میلیارد تومان واردات گیربکس اسانسور و صنعتی داریم، اما با ایجاد و توسعه چنین مراکزی نیاز کشور به گیربکس‌ها را تامین کرده و از خروج ارز از کشور جلوگیری می‌کنیم.

وی افزود: با معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و دانشگاه‌های صنعتی امیر و کبیر و شریف و مراکز علمی متعدد همکاری خواهیم داشت.


بازدید از دو شرکت دانش بنیان در شهرک صنعتی کاسپین

سورنا ستاری «معاون علمی و فناوری رئیس جمهور» در جریان سفر به استان قزوین، از دو شرکت دانش بنیان "توسعه فن افزار توسن" و "سامانه‌های دما نور انرژی سدنا" در شهرک صنعتی کاسپین بازدید کرد.

وی در این بازدیدها، ضمن گفتگو با مدیران و کارشناسان این واحد‌های صنعتی، از نزدیک در جریان توانمندی‌ها، روند فعالیت و مهمترین مسائل و مشکلات آن‌ها قرار گرفت.

شرکت دانش بنیان "توسعه فن افزار توسن" تولید کننده دستگاه‌های خود پرداز بانکی و راهکار‌های جامع بانکداری و پرداخت در کشور است که در استارتاپ‌های حوزه فین تک نظیر "شاپ" و "مانی تک" سرمایه گذاری کرده و برای ۶۰ نفر فرصت شغلی فراهم کرده است.

شرکت دانش بنیان "سامانه‌های دما نور انرژی سدنا" نیز تولید کننده انواع ترموستات، کلید‌های کولر آبی، تب سنج غیرتماسی، پالس اکسیمتر، تبلت و دستگاه اکسیژن ساز خانگی است.

در این بازدید‌ها همچنین از پایانه‌های پرداخت هوشمند شرکت "توسعه فن افزار توسن" رونمایی شد.

معاون علمی و فناوری رئیس جمهور در ادامه از محل احداث پردیس فناوری آبیک در جوار شهرک صنعتی کاسپین ۲ نیز بازدید کرد.

این پردیس در زمینی به مساحت ۱۵ هکتار پیش بینی و طراحی شده است و می‌تواند در ادامه به شهرک فناوری و محل استقرار انواع شرکت‌های دانش بنیان تبدیل شود.

استاندار، معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری، رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی، رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت، مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی و جمعی از مدیران دستگاه‌های اجرایی استان قزوین در این برنامه‌ها معاون علمی و فناوری رئیس جمهور را همراهی می‌کردند.

بهره برداری از مرکز نوآوری گیربکس در شهر صنعتی البرز با حضور معاون علمی و فناوری رئیس جمهور / بازدید از دو شرکت دانش بنیان در شهرک صنعتی کاسپین

بهره برداری از مرکز نوآوری گیربکس در شهر صنعتی البرز با حضور معاون علمی و فناوری رئیس جمهور / بازدید از دو شرکت دانش بنیان در شهرک صنعتی کاسپین

منبع: شبکه اطلاع رسانی تولید و تجارت ایران (شاتا)

عناوین برگزیده