تاریخ: ۰۴ مرداد ۱۴۰۰ ، ساعت ۲۱:۵۹
بازدید: ۲۴۷
کد خبر: ۲۲۰۱۱۳
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی:

یک هزار و ۱۴۳ ثبت سفارش کالا در استان مرکزی انجام شد

‌می‌متالز - رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی گفت: یک‌هزار و ۱۴۳ فقره ثبت سفارش کالا امسال در این استان صورت گرفته که یک‌هزار و ۱۱۵ فقره از آن تایید شده است.

به گزارش می‌متالز، سعید جعفری کرهرودی گفت: ارزش اعتباری ثبت سفارش کالا در استان مرکزی امسال ۳۲۴ میلیون یورو است که از این میزان ۳۰۵ میلیون یورو به تایید رسیده است.

وی، مجموع واردات استان مرکزی در بهار سال جاری را ۲۲ میلیون دلار عنوان کرد و گفت: پودر آلومینا، آند کربنی، کویل آلومینیوم، خط تولید آمپول، بادام، مواد اولیه آبمیوه، لوازم یدکی، شمش آلومینیوم و تجهیزات و خطوط تولید از ترکیبات کالایی وارد شده به استان بوده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی اظهار داشت: چین، ترکیه، امارات متحده عربی، هند و آلمان عمده کشور‌های مبدا واردات کالا به این استان در سال جاری بوده است.

جعفری کرهرودی بیان کرد: طبق قوانین موجود کالا‌هایی که هنگام خرید و فروش در سامانه جامع تجارت و سامانه جامع انبار‌ها ثبت نشوند در زمره مرسوله‌های قاچاق محسوب می‌شوند و مشمول جرایم کالای قاچاق هستند و فعالان این حوزه باید نسبت به این قوانین توجه ویژه داشته باشند.

منبع: شاتانیوز

عناوین برگزیده