تاریخ: ۰۴ مرداد ۱۴۰۰ ، ساعت ۲۲:۰۴
بازدید: ۱۶۴
کد خبر: ۲۲۰۱۱۶
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

نظارت‌ها برای مقابله با قاچاق در قم تشدید شده است

‌می‌متالز - معاون بازرسی و نظارت سازمان صنعت، معدن و تجارت قم گفت: از ابتدای سالجاری با انجام گسترده گشت‌های مشترک بازرسی، روند نظارت‌ها برای مقابله با قاچاق در بازار استان تشدید شده است.

به گزارش می‌متالز، احمد رضا سمیعی نسب در گفتگو با خبرنگاران، بیان کرد: بازرسان این سازمان از ابتدای سالجاری تا پایان تیر‎ماه ۲هزار و ۹۵۸ مورد بازرسی به‌منظور جلوگیری از تخلف عرضه، نگهداری و فروش کالای قاچاق داشته‌اند که از این تعداد بازرسی، ۲۵ مورد منجر به تشکیل پرونده تخلف به‌ارزش ۳۴ میلیارد و ۶۳۳ میلیون ریال شده‌است.

وی با اشاره به این که تمام موارد برای رسیدگی به تعزیرات حکومتی استان معرفی شد، افزود: آمار بازرسی‌‎ها در این رابطه نسبت به مدت مشابه سال قبل، حدود ۱۵.۷۲ درصد و تعداد پرونده‎‌ها ۲۵۷درصد افزایش یافته است و از حیث ارزش ریالی نیز آمار‌ها ۱.۷۵۲ درصد رشد را نشان می‌دهد.

سمیعی نسب گفت: در این راستا در خصوص مواد غذایی ۲۰ هزار ۹۸۹ قلم کالا، منسوجات (پارچه) ۲ هزار و ۲۴۰ متر، بیش از سه هزار قوطی روغن موتور، ۷۴هزار و ۴۸۸ نخ سیگار، ۲ هزار لیتر بنزین، محصولات آرایشی و بهداشتی ۵۱۳ قلم، لوازم ‎خانگی ۴۶۷ دستگاه و لوازم پزشکی ۲۹۱هزار و ۲۷۳ قلم کالا قاچاق کشف و ضبط شده‌است.

وی تاکید کرد: بازرسان این سازمان همچنین در این مدت تعداد ۶۹۸ مورد تذکر و اخطار کتبی به واحد‌های خرده فروش داده و ۱۰ صورتجلسه قاچاق ماده ۲۱ (پرونده زیر ۱۰ میلیون ریال) و ۱۵۳ گشت مشترک با دستگاه‌‎های نظارتی استان برگزار نموده‌‎اند.

وی با اشاره به همکاری مطلوب سازمان صنعت قم با دیگر نهاد‌های متولی امر مقابله با قاچاق در استان، ادامه داد: بیشتر گشت‌های مشترک طی چهار ماه گذشته با مشارکت سایر دستگاه‌های متولی در این رابطه همچون تعزیرات حکومتی، جهاد کشاورزی، معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی و اطلاعات بسیج استان برگزار شد

منبع: شاتانیوز

عناوین برگزیده