تاریخ: ۰۴ مرداد ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۵:۱۴
بازدید: ۷۸۸
کد خبر: ۲۲۰۱۲۲
سرویس خبر : انرژی
پایان محدودیت در صنایع فولادی و سیمانی؛

اعمال محدودیت در فعالیت رمز ارز‌ها تا پایان دوران گرمای هوا

می‌متالز - رمز ارز‌هایی که به صورت مجاز در حال فعالیت هستند از ابتدای تابستان خاموش شدند و تا پایان دوران گرمای هوا و رفع محدودیت‌ها خاموش خواهند ماند.

به گزارش می‌متالز، مصطفی رجبی مشهدی، سخنگوی صنعت برق کشور به آخرین وضعیت مصرف برق در کشور و اقدامات انجام شده برای جلوگیری از قطعی مکرر آن اشاره کرد و گفت: شرایط کنونی صنعت برق به گونه‌ای است که مجموع میزان تولید نیروگاه‌های حرارتی و برقآبی بیش از ٥٣ هزار مگاوات نیست در حالی که میزان مصرف برق کشور در این روز‌ها نیازمند بیش از ٦٠ هزار مگاوات تولید برق است.

او با تاکید بر اینکه با وجود همکاری‌های صورت گرفته در صنایع مختلف کشور، اما باز هم با شکاف حدود هشت هزار مگاواتی همراه هستیم، افزود: اکنون با طرح‌های پاسخگویی بار و مشارکت مشترکان کشاورزی و صنعتی در حال جبران کمبود‌ها هستیم تا دیگر با خاموشی در بخش خانگی روبرو نباشیم.

رجبی مشهدی به محدودیت‌های ایجاد شده در فعالیت تولیدی برخی از صنایع حاضر در کشور اشاره کرد و گفت: صنایعی که در این موقعیت حساس کشور در حوزه برق همکاری بیشتری را در صرفه جویی مصرف برق داشتند و ٥٠ درصد از فعالیت خود را بین ساعات ٢٤ تا ٨ انجام داده اند به تدریج در فعالیت‌های خود رفع محدودیت خواهند شد.

سخنگوی صنعت برق کشور خاطرنشان کرد: همچنین صنایع فولادی و سیمانی که با محدودیت در فعالیت همراه بودند را رفع محدودیت کردیم تا به تدریج تولید در این بخش بازگردد.

او به میزان مصرف برق در مزرعه استخراج بیت کوین اشاره کرد و گفت: رمز ارز‌هایی که تاکنون کشف شده اند بیش از ٢٠٠ هزار دستگاه ماینر غیرمجاز با میزان مصرف حدود ٥٨٥ مگاوات بود، تامین برق آن‌ها نیاز به نیروگاه بیش از ٧٥٠ مگاواتی داشت که این میزان به عنوان عددی بسیار بزرگ تلقی می‌شود.

به گفته رجبی مشهدی، از طرفی رمز ارز‌هایی که به صورت مجاز در حال فعالیت هستند از ابتدای تابستان خاموش شدند و تا پایان دوران گرمای هوا و رفع محدودیت‌ها خاموش خواهند ماند.

سخنگوی صنعت برق کشور به میزان صادرات برق اشاره کرد و گفت: اکنون میزان صادرات برق به دیگر کشور‌ها در حداقل وضع ممکن قرار دارد، همچنین میزان واردات برق در عددی بیش از ٥٠٠ مگاوات قرار دارد که قطعاً با رفع محدودیت‌ها صادرات برق به شرایط عادی خود باز می‌گردد.

او با تاکید بر اینکه اکنون و در وضعیت فعلی با قطعی برق در بخش خانگی و تجاری رو به رو نیستیم، افزود: تنها محدودیتی که اکنون در مصرف برق وجود دارد در بخش صنعت کشور است که به تدریج آن‌ها نیز رفع می‌شود تا بتوانند به تولید بیشتری دست پیدا کنند.

منبع: پایگاه خبری بازار سرمایه ایران (سنا)

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده