تاریخ: ۱۸ آبان ۱۳۹۷ ، ساعت ۲۲:۴۳
بازدید: ۱۸۸
کد خبر: ۲۲۰۲۰
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

سپرده گذاری دولتی امارات به رکورد ۷۷.۸ میلیارد دلار رسید

می متالز - بانک مرکزی امارات متحده عربی اعلام کرد که سپرده گذاری دولتی در ۹ ماه نخست سال ۲۰۱۸ میلادی برای اولین بار به رقم ۷۷.۸ میلیارد دلار رسید.
سپرده گذاری دولتی امارات به رکورد ۷۷.۸ میلیارد دلار رسید

به گزارش می متالز به نقل از ترید عربیا، سپرده های بانکی دولت امارات متحده عربی در نزد بانک های این کشور در ۹ ماه نخست سال جاری میلادی، یعنی تا پایان دسامبر به رقم ۲۸۶ میلیارد درهم معادل ۷۷ میلیارد و ۸۰۰ میلیون دلار رسید که بیشترین رقم در تاریخ این کشور محسوب می شود؛ این در حالی است که رقم ثبت شده در مقایسه با مدت مشابه سال قبل۷۴ میلیارد درهم افزایش نشان می دهد.

بانک مرکزی امارات متحده عربی اعلام کرد که علت افزایش این سپرده گذاری ها به روند صعودی قیمت نفت بر می گردد که در ۱۲ ماه اخیر ۳۵ درصد جهش پیدا کرده و بر روی مجموع دارایی های بخش بانکداری امارات متحده تاثیر مثبتی گذاشته است. همچنین بر اساس آمار وزارت دارایی امارات متحده عربی، مازاد بودجه دولت از ابتدای سال جاری میلادی ۱۸۶ میلیارد درهم است.

بر پایه این گزارش، سپرده گذاری‌های دولت در سه ماه نخست سال جاری میلادی ۲۱.۲ میلیارد درهم افزایش پیدا کرده که در مقایسه با پایان سال ۲۰۱۷ میلادی ۱۰ درصد رشد نشان می دهد؛ ضمن اینکه سپرده گذاری دولتی در سه ماه دوم سال ۲۰۱۸ میلادی ۳۵.۴ میلیارد درهم روند صعودی به خود گرفته است.
سپرده گذاری دولتی امارات متحده در ۹ ماه نخست سال ۲۰۱۷ میلادی در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ۱۴.۲ میلیارد درهم افزایش پیدا کرده بود.

منبع: تابناک
عناوین برگزیده