تاریخ: ۰۵ مرداد ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۵:۰۵
بازدید: ۳۹۴
کد خبر: ۲۲۰۲۸۰
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی
وعده به تولیدکنندگان سیمان:

برق با تعرفه صفر در اختیار واحد‌های تولیدی قرار می‌گیرد

‌می‌متالز - سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس با بیان اینکه نابسامانی کنونی بازار سیمان مربوط به ۱۶ نفر است، گفت: مقرر شده تا برای جبران خسارت‌های وارد شده به واحد‌های تولیدی پس از عادی شدن شرایط، برق با تعرفه صفر در اختیار واحد‌های تولیدی قرار گیرد.

به گزارش می‌متالز، روح اله عباس پور در خصوص نشست کمیسیون صنایع و معادن مجلس، به حضور وزرای صنعت، معدن و تجارت و نیرو، گفت: قطعی مکرر برق در سطح کشور تولیدات واحد‌های صنعتی به ویژه فولاد و سیمان را با چالش روبه رو کرده است.

وی اضافه کرد: هرچند بخشی از کاهش تولید سیمان و افزایش قیمت این محصول ناشی از قطعی‌های برق بوده، اما واقعیت این است که دلیل گرانی سیمان به قطعی برق خلاصه نمی‌شود؛ براساس گفته‌های رئیس اتحادیه سیمان فروشان، کشور هر پاکت سیمان با قیمت ۲۲ هزار تومان برای تولیدکننده صرفه اقتصادی دارد این در حالی است که در بازار شاهد قیمت‌های بالاتر از این عدد هستیم.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم با بیان اینکه نابسامانی کنونی بازار سیمان مربوط به ۱۶ نفر است، تصریح کرد: این افراد سیمان را به صورت عمده خریداری کرده و آن را انبار می‌کنند و پس از به چالش کشیدن بازار، سیمان دپو شده را می‌فروشند یعنی دلیل اصلی افزایش قیمت را می‌توان مربوط به فعالیت سوداگران دانست.

سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس افزود: وزیر نیرو وعده داد تا ۴ روز آینده و با گذشتن از پیک گرما، تنش‌ها پشت سر گذاشته شود همچنین به گفته آقای اردکانیان مقرر شده تا برای جبران خسارت‌های وارد شده به واحد‌های تولیدی پس از عادی شدن شرایط، برق با تعرفه صفر در اختیار واحد‌های تولیدی قرار گیرد تا ضرر و زیان آن‌ها نیز جبران شود.

وی با اشاره به عدم پرداخت حقوق کارمندان وزارت نیرو در شهرستان‌ها، توضیح داد: طی چندین ماه گذشته، کارکنان وزارت نیرو در شهرستان‌ها حقوق دریافت نکردند با حقوق خود را به صورت قطره چکانی دریافت کردند که علت اصلی آن نبود منابع مالی است و باید اقدامات لازم برای تامین بودجه موردنیاز این دستگاه‌ها انجام شود.

منبع: خبرگزاری تسنیم

عناوین برگزیده