تاریخ: ۰۵ مرداد ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۱:۲۶
بازدید: ۲۲۰
کد خبر: ۲۲۰۳۴۳
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
توسط آیسکو برگزار می‌شود؛

هفته جهانی سرمایه‌گذار؛ هفته‌ای با محوریت آموزش و حمایت از سرمایه‌گذاران

‌می‌متالز - هفته جهانی «سرمایه‌گذار (WIW)» در ۴ لغایت ۱۰ اکتبر ۲۰۲۱ با نظارت آیسکو در شش قاره جهان با هدف ارتقای اطلاعات در زمینه‌های اهمیت «آموزش سرمایه‌گذاران» و «حمایت از سرمایه‌گذاران» برگزار می‌شود.

به گزارش می‌متالز، هفته جهانی «سرمایه‌گذار (World Investor Week (WIW))» یک کمپین جهانی است که توسط آیسکو به مدت یک هفته با هدف ارتقای اطلاعات در زمینه‌های اهمیت «آموزش سرمایه‌گذاران» و «حمایت از سرمایه‌گذاران» برگزار می‌شود. این رویداد بین‌المللی، در راستای نمایش اهمیت اقدامات گوناگونی همچون نوآوری‌ها و ابتکاراتی است که توسط نهاد‌های نظارتی عضو آیسکو انجام شده است. به همین دلیل، هفته جهانی سرمایه‌گذار برای آیسکو از اهمیت ویژه‎ای برخوردار است.

در ماه اکتبر ۲۰۲۱، نهاد‌های نظارتی آیسکو و اعضای آن در شش قاره جهان به ارائه فعالیت‌های خود در دو حوزه ذکر شده می‌پردازند. این فعالیت‌ها عبارتند از:

راه‌اندازی مراکز ارتباطی و خدمت‌رسانی برای سرمایه‌گذاران، انجام مسابقات با هدف افزایش آگاهی از ابتکارات انجام شده در حوزه آموزش سرمایه‌گذاران، برگزاری کارگاه‌ها و کنفرانس‌ها، انجام کمپین‌های محلی/ملی در حوزه‌های قضایی کشور متبوع.

می‌توان اذعان داشت هفته جهانی «سرمایه‌گذار (WIW)» از آن جهت که امکان مشارکت برای همه ذینفعان را در حوزه‌های آموزش و حمایت از سرمایه‌گذاران در سطح‌های ملی و بین‌المللی فراهم می‌کند، بعنوان فرصتی منحصر به فرد برای اعضای آیسکو قلمداد شده است.


پیام‌های کلیدی هفته جهانی سرمایه‌گذار


مبانی سرمایه‌گذاری

۱- سرمایه‌گذار هوشمند کسی است که:

- حتما اطمینان حاصل می‌کند که یک متخصص سرمایه‌گذاری دارای مجوز‌های لازم باشد، پیش از سرمایه‌گذاری، درخصوص محصول یا ابزار قابل سرمایه‌گذاری، اطلاعات لازم و کافی را کسب می‌کند، تاثیر کارمزد‌ها در سرمایه‌گذاری را ارزیابی می‌کند، وجود ریسک در انواع سرمایه‌گذاری‌ها را در نظر می‌گیرد، از الگو‌های «سریع ثروتمند شو» و «نمی‌توانی شکست بخوری» پرهیز می‌کند، قدرت سود مرکب را می‌داند، اهمیت تنوع در سرمایه‌گذاری را درک می‌کند، برای نیاز‌ها و اهداف آینده، برنامه‌ریزی و سرمایه‌گذاری می‌کند، مزایا و فواید سرمایه‌گذاری‌های بلندمدت، متنوع و منظم را مشخص می‌فهمد، چالش‌های غیرمنتظره در زندگی و سرمایه‌گذاری در زمان‌های از پیش تعیین نشده را برنامه‌ریزی می‌کند.

۲- عرضه اولیه سکه یا ICO، دارایی‌های دیجیتال و سرمایه‌گذاری آنلاین

سرمایه‌گذار هوشمند کسی است که:

- خطرات مرتبط با عرضه اولیه سکه (Initial Coin Offering (ICO)) و دارایی‌های رمزنگاری شده را در نظر می‌گیرد و در تصمیم‌گیری نسبت به سرمایه‌گذاری در این گونه محصولات، با دقت بیشتری عمل می‌کند، اهمیت توجه و تمرکز کافی در زمان سرمایه‌گذاری‌های آنلاین و دیجیتال را هرگز فراموش نمی‌کند، به علائم هشداردهنده مرتبط با تقلب و کلاهبرداری در سرمایه‌گذاری آنلاین توجه می‌کند، هرگز بر پایه گفتار افراد مشهور (سلبریتی) از یک نوع سرمایه‌گذاری، اقدام به سرمایه‌گذاری نمی‌کند، روش‌های دریافت پول توسط شرکت‌های قانونی برای سرمایه‌گذاری را درک می‌کند.


زنگ سواد مالی را به صدا درآورید



کلیه بورس‌ها و طرف‌های معامله مرکزی (CCP)، در هفته جهانی سواد مالی آیسکو، زنگ سواد مالی را به صدا خواهند درآورد.

شایان ذکر است سواد مالی نقش اساسی برای بورس‌ها و طرف‌های معامله مرکزی در جهت رشد اقتصاد پایدار و فراگیر، برابری فکر و ایده در زمینه تامین مالی مبتنی بر بازار‌ها را ایفا می‌کند. به عبارت دیگر، سواد مالی می‌تواند همانند پل ارتباطی باشد که بین بازار‌ها و سرمایه‌گذاران قرار گرفته است و ارتقای آن، موجب ارائه راه‌حل‌های مناسب، به حداقل رساندن تفاوت‌ها، چالش‌ها و شکاف‌های بین طرفین خواهد بود.

در حال حاضر به دلیل شیوع بیماری کرونا، توجه به زیرساخت‌های بازار از اهمیت ویژه‌ای برخوردار شده است. در سال‌جاری «فدراسیون بورس‌های جهانی (WFE)» برای ارتقای این هدف، در حال برنامه‌ریزی برای نوآوری‌ها و ابتکارات گوناگون است؛ بنابراین «زنگ سواد مالی» حرکتی مبتکرانه در راستای ارتقای سواد مالی در هفته جهانی «سرمایه‌گذار» به شمار می‌آید. تمام بورس‌ها و «طرف‌های معامله مرکزی» با شرکت در مراسمی مجازی (مانند زدن زنگ شروع و پایان معاملات) و یا شرکت در رویداد‌های دیگر در طول هفته مزبور، اهمیت سواد مالی را یادآور می‌شوند.

منبع: پایگاه خبری بازار سرمایه ایران (سنا)

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده