تاریخ: ۰۹ مرداد ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۳:۳۶
بازدید: ۳۶۰
کد خبر: ۲۲۰۶۹۹
سرویس خبر : خودرو و قطعه سازی

اعلام شرایط معافیت مالیاتی خرید و فروش خودرو

‌می‌متالز - طبق طرح مالیات بر عایدی سرمایه، خرید و فروش یک خودرو برای هر فرد بالای ۱۸ سال کمتر از یک سال، قبل از اجرای قانون مشمول ۳۰ درصد و بیشتر از ۳ سال از پرداخت مالیات معاف می‌شود.

به گزارش می‌متالز، بررسی معافیت‌ها در طرح مالیات بر عایدی سرمایه در زمینه معاملات خودرو نشان می‌دهد، خرید و فروش یک خودرو برای هر فرد بالای ۱۸ سال کمتر از یک سال، قبل از اجرای قانون مشمول ۳۰ درصد و بیشتر از ۳ سال از پرداخت مالیات معاف می‌شود.

بر اساس این گزارش، بیشتر درآمد ثروتمندان ناشی از ثروت است و نه کار کردن. در واقع با افزایش درآمد‌ها سهم درآمد حاصل از کار کردن از کل درآمد‌های افراد کاهش و در عوض سهم درآمد حاصل از عایدی سرمایه افزایش می‌یابد.

یکی از پایه‌های مالیاتی ضروری برای کاهش نابرابری و عدالت مالیاتی، مالیات بر عایدی سرمایه است. تجربه سایر کشور‌ها نشان می‌دهد این پایه مالیاتی با کاهش فعالیت‌های سوداگرانه و سفته‌بازی باعث تنظیم‌گری و کنترل قیمت‌ها در بازار‌های اقتصادی می‌شود.

با توجه به تعلل غیرقابل توجیه دولت روحانی برای ایجاد این پایه مالیاتی ضروری، نمایندگان مجلس یازدهم دست به کار شدند و کلیات طرح مالیات بر عایدی سرمایه به تصویب رسید. قرار است جزئیات این طرح در آینده نزدیک در صحن علنی بررسی شود.

به رغم اینکه کارشناسان تاکید دارند با توجه به معافیت‌های درنظرگرفته شده در این طرح، ۹۵ درصد مردم از پرداخت مالیات بر عایدی سرمایه معاف هستند، ولی همچنان در فضای جامعه درباره این موضوع نگرانی‌هایی وجود دارد.

منبع: بورس امروز

عناوین برگزیده