تاریخ: ۰۹ مرداد ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۴:۳۴
بازدید: ۲۷۵
کد خبر: ۲۲۰۷۳۲
سرویس خبر : فلزات غیرآهنی

افزایش بیش از ۴ درصدی میزان تولید زنجیره مس جهان/عبور تولیدات مس از ۶.۸ میلیون تن

‌می‌متالز - میزان تولید زنجیره مس جهان طی ۴ ماهه نخست ۲۰۲۱ بیش از ۴ درصد افزایش یافت و از ۶.۸ میلیون تن عبور کرد.

به گزارش می‌متالز، براساس تازه‌ترین گزارش گروه مطالعات بین المللی مس (ICSG)، معادن مس جهان از ابتدای ماه ژانویه تا پایان آوریل ۲۰۲۱ میلادی، حدود ۶ میلیون و ۸۱۱ هزار تن ماده معدنی تولید کردند. این رقم در مدت مشابه سال ۲۰۲۰ میلادی، ۶ میلیون و ۵۳۵ هزار تن بود که حاکی از افزایش۴.۲ درصدی تولید است.

از این میزان، ۳ میلیون و ۶۲۱ هزار و ۴۰۰ تن مربوط به قاره «آمریکا»، یک میلیون و ۴۶۵ هزار و ۳۰۰ تن «آسیا»، ۸۱۷ هزار و ۵۰۰ تن «آفریقا»، ۵۹۶ هزار تن «اروپا» و ۳۱۰ هزار و ۷۰۰ تن مربوط به «اقیانوسیه» بوده است.

افزایش ۴.۴ درصدی ظرفیت معادن مس

در همین مدت، ظرفیت معادن مس جهان به ۸ میلیون و ۴۴۳ هزار تن رسید که نسبت به مدت مشابه سال ۲۰۲۰ میلادی (۸ میلیون و ۸۴ هزار تن)، حاکی از افزایش ۴.۴ درصدی است.

افزایش ۴.۴ درصدی تولید مس تصفیه شده

فعالان مس جهانی طی ۴ ماهه ۲۰۲۱، حدود ۸ میلیون و ۱۷۸ هزار تن مس تصفیه شده تولید کردند. این رقم در مدت مشابه سال ۲۰۲۰ میلادی، ۷ میلیون و ۸۳۶ هزار تن بود که نشان دهنده افزایش حدود ۴.۴ درصدی است.

افزایش حدود ۲ درصدی ظرفیت تولید مس تصفیه شده

ظرفیت تولید کارخانه‌های مس تصفیه شده در جهان طی ۴ ماهه ۲۰۲۱ میلادی، ۹ میلیون و ۹۴۶ هزار تن بود که در مقایسه با رقم مدت مشابه سال ۲۰۲۰ میلادی (۹ میلیون و ۷۵۹ هزار تن)، حدود ۲ درصد افزایش یافت.

قیمت جهانی مس؛ ۹۷۲۳ دلار

بنا به این گزارش، قیمت جهانی مس اکنون (۹ مرداد ۱۴۰۰) حدود ۹۷۲۳ دلار در تن است.

منبع: بورس امروز

عناوین برگزیده