تاریخ: ۰۹ مرداد ۱۴۰۰ ، ساعت ۲۲:۳۵
بازدید: ۳۱۳
کد خبر: ۲۲۰۸۶۱
سرویس خبر : آهن و فولاد

تامین مالی ۷ هزار میلیارد ریالی هلدینگ صنایع و معادن غدیر با صکوک اجاره سهام

‌می‌متالز - سازمان بورس و اوراق بهادار موافقت اصولی خود با عرضه عمومی صکوک اجاره سهام توسط شرکت بین‌المللی توسعه صنایع و معادن غدیر به ارزش ۷ هزار میلیارد ریال را صادر نمود. دارایی مبنای انتشار این اوراق، بخشی از سهام شرکت فولاد آلیاژی ایران (#فولاژ) می‌باشد که توسط نهاد واسط از شرکت بین‌المللی توسعه صنایع و معادن غدیر خریداری شده و سپس بصورت اجاره به شرط تملیک به وی واگذار می‌گردد.

به گزارش می‌متالز، سازمان بورس و اوراق بهادار، موافقت اصولی عرضه عمومی صکوک اجاره سهام شرکت بین المللی توسعه صنایع و معادن غدیر (سهامی عام) را به ارزش ۷ هزار میلیارد ریال صادر نمود.

دارایی مبنای انتشار این اوراق بخشی از سهام شرکت فولاد آلیاژی ایران (سهامی عام) می‌باشد که توسط نهاد واسط از شرکت بین المللی توسعه صنایع و معادن غدیر خریداری شده و سپس بصورت اجاره به شرط تملیک به وی واگذار می‌گردد.

این اوراق ۴ ساله و با نرخ اجاره بهای ۱۸ درصد می‌باشد که این اجاره بها هر سه ماه یک‌بار توسط شرکت سپرده گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه به حساب دارندگان اوراق واریز می‌گردد و عرضه آن از طریق بورس اوراق بهادار تهران صورت خواهد گرفت.

این اوراق فاقد رکن ضامن بوده و جهت تضمین پرداخت اقساط و اصل اوراق در سررسید، بخشی از سهام شرکت فولاد آلیاژی ایران و شرکت موتوژن توثیق گردیده است. عامل فروش این اوراق شرکت کارگزاری آرمون بورس بوده و مسئولیت بازارگردانی و تعهد پذیره‌نویسی آن بر عهده شرکت تامین سرمایه دماوند می‌باشد.

منبع: چیلان

عناوین برگزیده