تاریخ: ۱۲ مرداد ۱۴۰۰ ، ساعت ۲۳:۵۹
بازدید: ۲۶۲
کد خبر: ۲۲۱۴۲۹
سرویس خبر : خودرو و قطعه سازی

ناامیدی خودروسازان فرانسوی از رشد فروش

‌می‌متالز - اتحادیه خودروسازان فرانسه اعلام کرد که در پی ادامه کمبود جهانی تراشه و قطعات نیمه رسانا و همچنین افزایش موارد ابتلا به ویروس کرونا، امید‌ها برای افزایش فروش و بازگشت بازار خودروی این کشور به شرایط عادی از بین رفته است.

به گزارش می‌متالز، به گفته سخنگوی CCFA، این اتحادیه قبلاً انتظار داشت که فروش خودرو در فرانسه تا ۱۰ درصد افزایش یابد، اما این پیش‌بینی می‌تواند کاهش یابد. این سخنگو در ادامه گفت: ما معتقدیم که دستیابی به هدف ۱.۸ میلیون فروش در سال جاری (۲۰۲۱) دشوار خواهد بود.

در سال ۲۰۲۰، ثبت نام خودرو‌های سواری جدید فرانسه کاهش یافت و از ۲.۲۱ میلیون دستگاه در سال قبل از آن به ۱.۶۵ میلیون دستگاه رسید. این کاهش شدید فروش به شیوع کرونا که فعالیت کارخانه‌های خودروسازی را متوقف کرد، نسبت داده شده است. براساس داده‌های منتشر شده توسط CCFA-PFA، تنها در ماه ژوئیه، ثبت نام خودرو‌های جدید تقریباً ۳۵ درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل کاهش یافته است. گزارش شده که تعداد ثبت نام خودرو‌های سواری جدید نزدیک به ۱۱۶ هزار دستگاه بوده است. بر اساس اعلام این اتحادیه، بازار خودروی فرانسه طی هفت ماه اول سال جاری میلادی نسبت به دوره مشابه سال قبل که به‌شدت درگیر محدودیت‌های کرونایی بوده، ۱۶ درصد افزایش یافته است. کمبود تراشه در جهان، همراه با عدم قطعیت درباره آینده همه‌گیری ویروس کرونا، تاثیرات منفی قابل توجهی بر جای گذاشته و بیشتر خودروسازان از جمله شرکت فرانسوی رنو و رقیب فرانسوی-ایتالیایی آن یعنی استلانتیس را دچار مشکل کرده است. تراشه‌ها بخش مهمی از خودرو‌های جدید هستند که به طور گسترده برای سیستم‌های سرگرمی و همچنین برای مکانیزم‌های اصلی مانند فرمان برقی و ترمز‌ها استفاده می‌شوند. یک وسیله نقلیه معمولی ممکن است حاوی صد‌ها تراشه باشد.

منبع: دنیای اقتصاد

عناوین برگزیده