تاریخ: ۱۸ مرداد ۱۴۰۰ ، ساعت ۲۰:۲۷
بازدید: ۳۲۹
کد خبر: ۲۲۲۱۵۹
سرویس خبر : آهن و فولاد

عراق به دنبال تقویت صنعت آهن و فولاد است

‌می‌متالز - پس از سال‌ها جنگ و بی‌ثباتی، عراق به دنبال احیای صنعت آهن و فولاد است، بخشی که می‌تواند اقتصاد دردناک کشور را تحریک کند، کشوری که از درگیری و فساد سیاسی آسیب‌دیده است.

به گزارش می‌متالز به نقل از فولادبان، شرکت دولتی آهن و فولاد واقع در خورالزبیر، در جنوب غربی بصره، چندین فرصت سرمایه‌گذاری برای رونق بخشیدن به این صنعت ارائه کرده است. سرمایه‌گذاری‌ها مطابق با تکنولوژی روز با هدف گسترش کار و درنتیجه تولید انجام می‌شود.

مسلم ناصر، مدیرعامل این شرکت توضیح داد: این شرکت یک سرمایه‌گذاری برای ایجاد کارخانه تولید آهن اسفنجی به عنوان جایگزین فولاد اعلام کرده است که حدود دو سال دیگر به پایان می‌رسد. آهن اسفنجی با احیای سنگ‌آهن تولید می‌شود.

ناصر پروژه سرمایه‌گذاری دیگری را که شامل ساخت کارخانه‌ای با ظرفیت ۳ میلیون تن در سال برای تولید شمش (بیلت) است، توضیح داد. این مرکز صنعتی شامل کوره‌های ذوب با فناوری پیشرفته و مدرن است. کارخانه‌هایی که این شرکت می‌خواهد ایجاد کند به یک مرکز صنعتی با ظرفیت ۲۵۰ مگاوات بستگی دارد. این انرژی تأسیسات را با توجه به نیاز آن‌ها مجهز می‌کند.

تقویت بخش فولاد می‌تواند به رشد کل اقتصاد عراق کمک بزرگی کند. در حال حاضر، این کشور عربی علاوه بر کاهش قیمت نفت، از کسری تولید نیز رنج می‌برد. علاوه بر این، باید با آثار اقتصادی همه‌گیری کرونا مقابله کند.

زیرساخت‌های صنعتی عراق به طور قابل توجهی از زمان حمله آمریکا در سال ۲۰۰۳ بدتر شده است. متعاقباً، جنگ، تروریسم و فساد باعث شد این بخش بیشتر و بیشتر نزول کند.

وزارت صنعت و معادن عراق به مشکلات عظیم تأمین مالی احیای کارخانه‌های فولاد اعتراف کرده است. مرتضی الصافی، سخنگوی وزارت صنعت می‌گوید: برای احیای کارخانه‌های شرکت General Iron and Steel پول زیادی نیاز است. الصافی همچنین گزارش داد که سال‌ها پیش دولت طرحی را برای احیای کارخانه‌ها از طریق گروه هولدینگ UB ترکیه طراحی کرد.

هدف بغداد فعال‌سازی مجدد و تعمیر ۸۳ کارخانه در مناطق مختلف کشور بود که پس از نابودی توسط گروه‌های تروریستی یا قدیمی شدن بسیاری از ماشین‌های آن‌ها فلج شده بودند. تقویت بخش صنعت به یکی از موضوعات کلیدی در دستور کار دولت عراق تبدیل شده است. اخیراً دو مرکز صنعتی افتتاح شده است که یکی از آن‌ها در استان ذیقار در جنوب کشور است. علاوه بر این، ۱۶ کارخانه و خط تولید در ماه مه سال گذشته افتتاح شد. آغاز این بخش می‌تواند امید را برای اقتصاد شکننده عراق ایجاد کند.

منبع: فولادبان

عناوین برگزیده