تاریخ: ۱۸ مرداد ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۲:۲۶
بازدید: ۳۵۹
کد خبر: ۲۲۲۲۸۴
سرویس خبر : آهن و فولاد
دبیر انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران تاکید کرد:

تسریع توسعه طرح نورد گرم ۲ فولاد مبارکه توسط دولت سیزدهم

‌می‌متالز - دبیر انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران گفت: از دولت سیزدهم انتظار داریم جهت رسیدن به قیمت واقعی در بازار فولاد طرح نورد گرم ۲ فولاد مبارکه را تسریع کند.

به گزارش می‌متالز، سید رسول خلیفه سلطانی در توضیح تاثیر کرونا و کاهش تقاضای فولاد در چین اظهار کرد: افزایش سریع آمار ابتلا به کرونا در حداقل هشت شهر بزرگ چین موجب شده است تا در تقاضای فولاد تاثیر منفی بگذارد به گونه‌ای که گمانه زنی‌ها حاکی از این است که درکوتاه مدت شاهد افت قیمت فولاد باشیم.

وی گفت: سوداگران بازار فولاد در ایران، مترصد هستند تا قیمت فولاد افزایش یابد و احتمال می‌رود که شیوع واریانت دلتا بتواند به تعادل قیمت فولاد در بازار بیانجامد.

دبیر انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران گفت: از دولت سیزدهم انتظار می‌رود که به تولید ۳ میلیون تن ورق در شرکت فولاد مبارکه یاری برساند و موانع موجود بر سر راه نورد گرم ۲ شرکت فولاد مبارکه پایان ببخشد چراکه این پروژه، ملی است و باید هرچه سریع‌تر به بهره برداری برسد.

وی افزود: در حال حاضر با توجه به محدودیت‌های انرژی به ۶ میلیون ورق نیازمندیم که نیاز است طرح‌های تولید ورق‌های فولادی با حمایت دولت تسریع بخشیده شود تا بازار به تعادل برسد.

دبیر انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران گفت: عرضه و تقاضا ورق‌های فولادی تخت در بازار برابر است و با توجه به سرگردانی نقدینگی، تولیدکننده و مصرف کننده نهایی متضرر می‌شوند و دولت چاره‌ای جز توسعه ورق‌های فولادی به ویژه طرح نورد گرم ۲ را ندارد.

منبع: پایگاه خبری - تحلیلی ایراسین

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده