تاریخ: ۲۰ مرداد ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۴:۴۰
بازدید: ۲۸۹
کد خبر: ۲۲۲۵۷۷
سرویس خبر : آهن و فولاد

نیاز خودروسازان به ورق گالوانیزه سطح رویه به‌طور کامل تامین می‌شود

‌می‌متالز - به‌زودی و با اجرای پروژه توسعه خط تولید باهدف تامین ورق گالوانیزه در شرکت ورق خودرو چهارمحال و بختیاری، ۱۰۰درصد نیاز خودروسازان داخلی به ورق گالوانیزه باکیفیت سطح رویه در خودروسازی کشور تامین خواهد شد.

به گزارش می‌متالز، مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه در دیدار با مدیران شرکت ورق خودرو چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه این شرکت جایگاه ویژه‌ای در گروه شرکت فولاد مبارکه دارد، با اعلام این مطلب گفت: این شرکت جزو برترین شرکت‌های تولیدکننده ورق گالوانیزه کشور است.

حمیدرضا عظیمیان افزایش ۶۱ درصدی میزان تولید این شرکت در ۴ ماه نخست امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل را اتفاق مهمی دانست و خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه استان چهارمحال و بختیاری نیازمند صنعت فولاد است، اگر بتوانیم زنجیره فولاد را با راه‌اندازی کارخانه ۵۰۰ هزار تنی نورد سرد در این منطقه شکل دهیم، اقدام بسیار ارزشمندی رخ خواهد داد، چراکه منجر به ایجاد ارزش‌افزوده و اشتغال در این منطقه خواهد شد.

پیشرفت ۸۱ درصدی پروژه توسعه خط تولید ورق خودرو

در ادامه این جلسه وحید میرزایی مدیرعامل شرکت ورق خودرو چهارمحال و بختیاری ضمن ارائه گزارشی از عملکرد منتهی به تیرماه ۱۴۰۰ این شرکت تصریح کرد: به رغم وجود موانع زیاد بر سر راه تولید، با ذخیره ورق از سال گذشته و افزودن آن به چرخه تولید، بهره‌وری افزایش یافته و این امر منجر به افزایش سود خالص این شرکت شد.

وی بابیان اینکه در تامین مواد اولیه با مشکل مواجه هستیم، اذعان داشت: نباید بگذاریم توانمندی و انگیزه منابع انسانی به دلیل کمبود مواد اولیه به هدر رود؛ با توجه به کیفیت بالای محصولات شرکت ورق خودرو چهارمحال و بختیاری، شرکت‌های اروپایی به جد خواستار خرید محصولات این شرکت هستند.

مدیرعامل شرکت ورق خودرو چهارمحال و بختیاری با اشاره به اجرای پروژه توسعه خط تولید با هدف تامین ورق گالوانیزه باکیفیت مناسب بدنه نمایان خودرو در این شرکت تاکید کرد: پیشرفت فیزیکی این پروژه تاکنون به ۸۱درصد رسیده که با اجرای آن تمام نیاز‌های ورق رویه خودرو در کشور تامین خواهد شد.

پیش‌بینی بودجه ۱۶۴میلیارد تومانی برای تکمیل پروژه توسعه خط تولید ورق‌خودرو

وی ضمن ابراز امیدواری جهت بهره‌برداری از پروژه توسعه خط تولید شرکت ورق خودرو چهارمحال و بختیاری در پاییز سال ۱۴۰۰ عنوان داشت: این پروژه با مشارکت پیمانکار داخلی و خارجی در حال اجراست و برای اجرای کامل آن بودجه ۱۶۴میلیارد تومانی پیش‌بینی شده است.

میرزایی در ادامه به موضوع مسوولیت‌های اجتماعی پرداخت و اضافه کرد: با توجه به اهمیت موضوع مسوولیت‌های اجتماعی و ظرفیت‌های موجود در این منطقه محروم، اقدامات موثری صورت گرفته که موجب رضایتمندی مردم و مسوولان امر شده است.

وی با اشاره به امضای تفاهم‌نامه همکاری میان دبیرخانه شبکه توسعه اجتماعی رسالت و شرکت ورق خودرو چهارمحال و بختیاری یادآور شد: در راستای عمل به منویات مقام معظم رهبری مبنی بر توسعه اقتصاد مقاومتی و توانمندسازی اقشار آسیب‌پذیر جامعه، با حضور راهبر شبکه توسعه اجتماعی رسالت در جهت حمایت از هزار شغل خرد و خانگی کلید خورده و بازتاب گسترده‌ای در سطح منطقه داشته است.

منبع: دنیای اقتصاد

عناوین برگزیده