تاریخ: ۲۷ آذر ۱۳۹۷ ، ساعت ۱۰:۰۱
بازدید: ۷۲۲
کد خبر: ۲۴۸۱۸
سرویس خبر : انرژی

حمایت صندوق صنایع دریایی از پروژه‌های ساخت و تعمیر‌ کشتی

می متالز - مدیرعامل صندوق توسعه صنایع دریایی اعلام‌ کرد: این صندوق آمادگی کامل برای حمایت از پروژه‌های ساخت و تعمیر در این کارخانه را دارد؛ شرکت صدرا نکا و سایر شرکت‌های فعال در صنایع دریایی می‌توانند از تسهیلاتی که برای اینگونه پروژه‌های تعیین‌شده استفاده کنند.
حمایت صندوق صنایع دریایی از پروژه‌های ساخت و تعمیر‌ کشتی

به گزارش می متالز، رضوانی، مدیرعامل صندوق توسعه صنایع دریایی ضمن بازدید از خط تولید و امکانات شرکت کشتی سازی صدرا نکا واقع در شهرستان ساری؛ افزود: تعمیرات شناور در این شرکت از وضعیت مطلوبی برخودار بوده و در حال حاضر یک فروند شناور یدک­ کش، یک فروند شناور فله­ بر مربوط به شرکت کشتیرانی ج.ا.ا. در این مجموعه در حال تعمیرات دوره‌ای است. مدیرعامل صندوق توسعه صنایع دریایی عنوان کرد: صندوق توسعه صنایع دریایی آمادگی کامل برای حمایت از پروژه‌های ساخت و تعمیر در این کارخانه را داشته و شرکت صدرا نکا و سایر شرکت‌های فعال در صنایع دریایی می توانند از تسهیلاتی که برای اینگونه پروژه ها تعیین شده استفاده نمایند.

رضوانی افزود: صنایع دریایی جزء صنایع مادر بوده که با رشد و گسترش آن می توان سایر صنایع وابسته را تقویت کرد و باعث رشد اشتغالزایی در کشور شد. صندوق توسعه صنایع دریایی نیز با توجه به رسالتی که به او محول شده، حمایت و ارتقای این صنعت را در سرلوحه خود قرار داده و تمامی تلاش خود را در این راستا به انجام خواهد رساند.

در این جلسه مدیر شرکت کشتی سازی صدرا نکا ضمن تشریح تاریخچه، سوابق، پروژه­‌ها و برنامه­‌های این شرکت اعلام کرد: در این شرکت پروژه­‌های ملی نظیر سکوی امیرکبیر، جک آپ ایران خزر و سه فروند شناور پیشرفته پشتیبانی کاسپین ساخته شده است. همچنین ایشان درباره پروژه­‌های آینده به ساخت 8 فروند شناور فله­ بر 8هزارتنی، چند شناور مسافربری و تفریحی، هتل شناور گردشگری، ساخت کانتینرهای دریایی اشاره کرد.

لازم به یادآوری است که شرکت صدرا نکا با داشتن امکانات و تجهیزاتی از قبیل: سینکرولیفت 3800 تنی، 50 هکتار محوطه کلی، 2800 مترمربع سالن سرپوشیده، انواع کارگاه­‌های برق و مکانیک، داک خشک، مخازن ذخیره‏‌سازی سوخت و ... بزرگترین مجموعه ساخت و تعمیر کشتی در شمال کشور است که در حال حاضر حدود 200 نفر پرسنل دارد که توانایی افزایش چندین برابری این ظرفیت را نیز دارد. صدرا نکا علاوه بر ساخت و تعمیر شناور بر روی چند پروژه تحقیقاتی از جمله قفس‌های پرورش ماهی در دریا، سیستم انتقال سوخت و ... فعالیت می‌کنند.

عناوین برگزیده