تاریخ: ۲۶ اسفند ۱۳۹۷ ، ساعت ۲۲:۰۵
بازدید: ۱۶۱
کد خبر: ۳۱۱۷۶
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

تصویب افزون بر سه هزار و27مصوبه برای تسهیل در تولید چهارمحال و بختیاری

می متالز - سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری گفت: تاکنون 3هزار و 027 مصوبه برای تسهیل در تولید این استان تصویب شده است.
تصویب افزون بر سه هزار و27مصوبه برای تسهیل در تولید چهارمحال و بختیاری

به گزارش می متالز،  محمدکاظم منزوی در پانزدهمین و آخرین ستاد تسهیل و رفع موانع تولید چهارمحال و بختیاری در سال جاری تاکید کرد: این تعداد مصوبه از ابتدای تشکیل این ستاد در سال 1394 تاکنون به تصویب رسید.
وی افزود: از مجموع مصوبات ستاد تسهیل و رفع موانع تولید چهارمحال و بختیاری تاکنون یکهزار و 600 مصوبه اجرایی شده و بقیه در دست اجرا است.
منزوی تصریح کرد: در نشست شنبه شب ستاد تسهیل و رفع موانع تولید چهارمحال و بختیاری 8 موضوع کشاورزی و صنعتی بررسی شد.
وی یادآور شد: در این نشست پرداخت 98 میلیارد ریال تسهیلات به 17 طرح کشاورزی با اشتغالزایی مستقیم 95 نفر به تصویب رسید.
سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری با اشاره به تصویب پرداخت تسهیلات به 2 قسمت در حوزه صنعت اظهار داشت: یکی از این طرح ها تامین مالی بنگاه های کوچک و متوسط با 139 میلیارد ریال نیاز اعتباری و 143 اشغالزایی مستقیم بوده است.
وی گفت: طرح دیگر پرداخت 370 تسهیلات سرمایه ثابت برای ایجاد اشتغال مستقیم 123 نفر و اختصاص 10 میلیارد ریال تسهیلات برای اشتغالزایی مستقیم 5 نفر در یک طرح بود.
منزوی تاکید کرد: پرداخت تسهیلات جدید بازسازی و نوسازی از محل بند الف تبصره 18 در دستور کار ستاد تسهیل و رفع موانع تولید چهارمحال و بختیاری قرار گرفته است.
وی افزود: بر این اساس تا 2 هفته دیگر پرداخت یکهزار و 50 میلیارد ریال سرمایه در گردش، 3 هزار و 150 میلیارد ریال سرمایه ثابت و 30 میلیارد ریال بازسازی و نوسازی به متقاضیان واجد شرایط در دستور کار قرار می گیرد.
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار چهارمحال و بختیاری نیز گفت: نبود شعبه مستقل بانک پارسیان در این استان مشکلاتی را برای پرداخت تسهیلات به تولید کنندگان ایجاد کرده است.
الله کرم نصیری تصریح کرد: بانک پارسیان هم اینک تنها یک شعبه در چهارمحال و بختیاری دارد.
وی یادآور شد: بانک پارسیان برای ارزیابی کارشناسی و تخصصی طرح های نیازمند اعتبار و تسهیلات باید از توان نیروی انسانی خود در اصفهان بهره گیری کند.
نصیری تاکید کرد: این بانک هر چه سریع تر میران تسهیلات پرداختی به طرح های جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری و علت پرداخت نشدن بخشی از این تسهیلات را ارائه و اعلام کند.
چهارمحال و بختیاری رتبه دوم کشوری ستاد تسهیل و رفع موانع تولید چهارمحال و بختیاری را به خود اختصاص داده است.

عناوین برگزیده