تاریخ: ۲۶ خرداد ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۹:۵۸
بازدید: ۲۲۷
کد خبر: ۴۱۲۸۸
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

بیمه خسارت ۱۸میلیارد ریال کشاورزان تیران و کرون را پرداخت کرد

می متالز - مدیر جهاد کشاورزی تیران و کرون گفت : صندوق بیمه کشاورزی در سال زراعی گذشته ۱۸میلیارد ریال خسارت باغ‌ها و زراعت این شهرستان را پرداخت کرد.
بیمه خسارت ۱۸میلیارد ریال کشاورزان تیران و کرون را پرداخت کرد

به گزارش می متالز، محسن حاج عابدی افزود: بیش از هزار هکتار از اراضی باغی و کشاورزی و هزار و ۶۰۰ رأس دام صنعتی، ۴۰۰ رأس دام سبک ۱۰۰ هزار قطعه طیور تیران وکرون بر اساس اعلام شرکت بیمه کشاورزی زیر پوشش بیمه هستند.

وی بیان کرد: این میزان بیمه حوادث نسبت به ظرفیت شهرستان کم است که فرهنگ سازی برای هدایت کشاورزان، دامداران و مرغداری‌های صنعتی و سنتی برای کاهش خسارت‌های آن لازم است.

مدیر جهاد کشاورزی تیران و کرون با بیان اینکه خشکسالی، آفت و بیماری‌ها تهدیدی علیه سرمایه گذاران این عرصه است، تصریح کرد: برای جبران خسارت و یا کاهش اتلاف هزینه در شرایط بحرانی بیمه یک ضرورت به شمار می‌رود.

وی با اشاره به اینکه شرکت بیمه متعهد به پرداخت هزینه‌های غرامت بر اساس میزان حق بیمه پرداختی و حجم زیر پوشش است، خاطر نشان کرد: شرکت بیمه در پرداخت خسارت باید به سرعت عمل کند که در سال گذشته این پرداخت با تأخیر بود.

حاج عابدی یادآورشد: گلخانه داران تیران و کرون باید برای حفظ سرمایه خود به این موضوع مهم توجه کنند زیرا استفاده از بیمه در این عرصه شهرستان نسبت به سایر عرصه‌ها بسیار کم و ناچیز است.

خشکسالی در سال زراعی گذشته ۷۸۰ میلیارد ریال در سال زراعی گذشته به کشاورزان این شهرستان خسارت وارد کرده است.

تیران و کرون دارای ۲۱ هزار هکتار اراضی کشاورزی و ۱۳۰ هکتار گلخانه است، این شهرستان رتبه اول گلخانه‌های صنعتی استان اصفهان را به خود اختصاص داده که سالانه بیش از ۲۰ درصد محصولات گلخانه‌ای این شهرستان به خارج کشور صادر می‌شود.

بیش از چهار هزار و ۴۰۰ هکتار اراضی کشاورزی این منطقه زراعی و نزدیک به پنج هزار هکتار آن باغ تشکیل می‌دهد.

مساحت اراضی کشاورزی استان اصفهان ۵۶۹ هزار هکتار است و ۱۱ درصد از اشتغال و هفت درصد از تولید ناخالص ملی این استان به بخش کشاورزی اختصاص دارد که سطح زیر کشت محصولات گلخانه‌ای شامل سبزی و صیفی و گل و گیاه زینتی استان برابر هزار و ۶۰۰ هکتار و میزان تولید سالانه سبزی و صیفی گلخانه‌ای استان بالغ بر ۲۳۵ هزار تن بوده که اصفهان رتبه دوم کشوری را به خود اختصاص داده است.

عناوین برگزیده