تاریخ: ۱۹ خرداد ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۴:۳۶
بازدید: ۱۴۹
کد خبر: ۴۴۱۱۸
سرویس خبر : فلزات غیرآهنی

کپ استون معدن مس مینتو را در ازای دریافت 20 میلیون دلار به شرکت پِمبریج می فروشد

می متالز - شرکت معدنکاری کپ استون روز سه شنبه اعلام کرد که این شرکت وارد توافنامه ای برای فروش 100 درصد سهام خود در معدن مس مینتو به شرکت منابع پمبریج شده است.
کپ استون معدن مس مینتو را در ازای دریافت 20 میلیون دلار به شرکت پِمبریج می فروشد

 به گزارش می متالز، کپ استون از فوریه 2018 قصد فروش این معدن را داشته است. معدن مینتو واقع در حدود 240 کیلومتری شمال وایتهورس در منطقه یوکون کانادا در حال حاضر تحت مراقبت و نگهداری قرار دارد. این معدن در زمان به حال تعلیق در آمدن در اکتبر 2018 دارای ذخائر قطعی و احتمالی ای بالغ بر 3.9 میلیون تن با عیار 1.67 درصد مس و 41/0 گرم در تن طلا بود. تحت شرایطی خاص، که عمده ترین آنها رسیدن معدن به تولید بازرگانی ست، کپ استون در ازای فروش این معدن تا 20 میلیون دلار به صورت قسطی از پمبریج دریافت خواهد کرد.

در این میان، پمبریج همچنین 10 میلیون دلار برای تأمین مالی بازگشایی این معدن فراهم کرده است. این شرکت انتظار دارد تولید بازرگانی معدن مینتو را در فصل چهارم 2019 آغاز کند. کپ استون می گوید پس از فروش معدن مینتو تمرکز خود را به عملیاتهای دیگر شرکت شامل تکمیل فرایند راهبردی برای پروژه مس-آهن سانتو دومینگو در شیلی، که 70 درصد از سهامش به این شرکت تعلق دارد، معطوف خواهد کرد. دارایی های دیگر شرکت کپ استون شامل معدن مس در حال تولید پینتو وَلی واقع در آریزونا و معدن چند فلزی در حال تولید دیگر کوزامین در ایالت زاکاته کاس در مکزیک می شوند. قیمت سهام شرکت معدنکاری کپ استون در صبح سه شنبه حدود 4 درصد افزایش یافت. این شرکت از سرمایه بازاری ای نزدیک به 163 میلیون دلار برخوردار است.

عناوین برگزیده