تاریخ: ۱۹ تير ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۵:۴۶
بازدید: ۱۴۹
کد خبر: ۴۴۳۳۲
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
در نامه ایی به رئیس بانک مرکزی اعلام شد:

درخواست فوری وزیر صنعت برای تخصیص ارز به شرکت های یک صنعت بورسی

می متالز - وزیر صنعت با ارسال نامه ای به رئیس بانک مرکزی درباره احتمال کمبود روغن خام و نهاده ها از نیمه سال جاری هشدار داد و خواستار اختصاص فوری ارز به این محصولات شد.
درخواست فوری وزیر صنعت برای تخصیص ارز به شرکت های یک صنعت بورسی

به گزارش می متالز، رضا رحمانی طی نامه ای به عبدالناصر همتی با موضوع  تخصیص و تامین فوری ارز روغن خام و نهاده‌ها اعلام کرد: به پیوست تصویر نامه انجمن صنفی صنایع روغن نباتی و انجمن صنفی صنایع روغن‌کشی در خصوص عدم تخصیص و تامین ارز مواد اولیه مورد نیاز کارخانجات روغن‌کشی (روغن خام) و متعاقبا عدم ترخیص کالای مذکور و نیز مشکلات عدیده در زمینه تامین به موقع روغن خوراکی جهت استحضار ارسال می‌شود.

با عنایت به اینکه وضعیت آرامش و ثبات کنونی در بازار روغن خوراکی حاصل تخصیص و تامین به موقع ارز و مساعدت‌های به عمل آمده از سوی آن بانک است و از طرفی به منظور جلوگیری از تاثیرات نامطلوب و تلاطم در بازار و همچنین عدم ترخیص روغن خام و هزینه دموراژ کشتی، خواهمشند است دستور فرمایید ضمن عطف توجه به موارد ذیل با قید فوریت همکاری لازم در جهت تامین ارز مورد نیاز معمول و از نتیجه این وزارت را مطلع کنند.

۱- عدم تخصیص، تامین ارز در یک ماهه گذشته و متعاقب آن تعطیلی واحدهای روغن‌کشی تا ۱۵ روز آینده.

۲- عدم تمایل فروشندگان خارجی برای فروش محموله‌های جدید به دلیل عدم دریافت اسناد و انتقال ارز بابت محموله‌های خریداری شده قبلی.

۳- کاهش موجودی مخازن روغن خام و تعطیلی کارخانجات تصفیه روغن.

۴- تحمیل هزینه‌های ناشی از دموراژ کشتی‌های وارده و بیمه مناطق جنگی (از یک هفته قبل) و افزایش هزینه‌های واردات.

در پایان لازم به ذکر است مصرف موارد خوراکی از جمله روغن در نیمه دوم سال (از شهریور ماه) افزایش یافته و هر گونه کمبود در بازار این کالا افزایش قیمتی زیاد را در بر خواهد داشت که قطعا نارضایتی را مردمی به دنبال دارد.

منبع: بورس پرس
عناوین برگزیده