تاریخ: ۱۹ تير ۱۳۹۸ ، ساعت ۲۱:۳۲
بازدید: ۱۶۸
کد خبر: ۴۴۴۰۲
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

بازگشت رونق به بورس‌های آسیا

می متالز - بازارهای آسیایی روز جاری با افزایش نسبی شاخص‌ها همراه شدند و به امید اینکه قویترین بانک مرکزی دنیا به آنچه وعده داده عمل کند و نرخ بهره را در این هفته کاهش دهد، معاملات را در مدار مثبت ادامه داد.
بازگشت رونق به بورس‌های آسیا

به گزارش می متالز، در این بازار، شاخص آسیا پاسفیک به جز ژاپن، پس از چهار روز کاهش، ۰.۴ درصد رشد کرد. در ادامه، شاخص اصلی بازار کره جنوبی هم ۰.۴ درصد رشد کرد اما نیکی ژاپن از قافله عقب ماند و ۰.۱ درصد منفی شد. شاخص آتی اس اند پی نیز بدون یکنواخت معامله شدند، ولی شاخص یورو استاکس و آتی فوتسی لندن مقدار کمی رشد داشتند.

شاخص بلوچیپ چین امروز با نوسان اندکی همراه شد در حالی که تورم در این کشور با روند کاهشی روبرو بوده است. نگرانی از تورم پایین در سطح جهانی یکی دیگر از دلایلی است که سرمایه گذاران چشم امید به رئیس بانک مرکزی آمریکا جرومی پاول بسته اند تا امروز با ارائه شهادت در کنگره ارائه سیگنالی برای کاهش نرخ بهره نیز اعلام کند.

بانک مرکزی آمریکا در روزهای ۳۰ و ۳۱ جولای نشتی خواهد داشت که در آن تکلیف تغییر نرخ بهره را مشخص می کند. اما پیشاپیش امیدواری سرمایه گذاران از کاهش ۰.۵ واحد درصدی نرخ بهره از دست رفته است، زیرا گزارش های اشتغال که روز جمعه منتشر شد بسیار مثبت بود.

کوین کامینز، اقتصاددان ارشد آمریکایی در ناتوست مارکتس، به رویترز گفت که کاهش نرخ بهره توسط بانک مرکزی، نه تنها برای افزایش رشد اقتصادی بلکه برای افزایش نرخ تورم، نیز لازم است. بانک مرکزی در آخرین جلسه خود، قول داد که در آینده چنانچه لازم باشد حتما نرخ بهره را کاهش خواهد داد تا سبب پویایی مجدد اقتصاد شود.

در پس زمینه مبحت سیاست بانک مرکزی آمریکا، می توان مقامات تجاری آمریکا و چین را ملاحظه کرد که به دنبال از سرگیری گفتگوهایی "سازنده" هستند. گفتگوهایی که در ماه می متوقف شد و پس از دیدار رهبران دو کشور در اجلاس گروه ۲۰ از سر گرفته شد. تنش تجاری آمریکا با چین از یک سو، و با اروپا، از سوی دیگر تاثیرات منفی بر اقتصاد جهانی گذاشته است.

منبع: ایبنا
عناوین برگزیده