تاریخ: ۲۳ تير ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۲:۱۱
بازدید: ۲۵۸
کد خبر: ۴۴۷۸۶
سرویس خبر : انرژی
مدیرعامل پتروشیمی نوری مطرح کرد:

«پارازایلن» بوعلی در راه کمک به صادرات «نوری»

می متالز - تقی صانعی: «حدود نیمی از پارازایلن به عنوان یکی از محصولات گران‌قیمت این مجموعه به پتروشیمی تندگویان واگذار می‌شود؛ اما قرار است تا حدود یک سال و نیم آینده و با راه‌اندازی پتروشیمی بوعلی، پتروشیمی تندگویان نیاز پارازایلن خود را از این طریق تامین ‌کند. در این شرایط ما می‌توانیم محصول پارازایلن خود را صادر و سود بیشتری ایجاد کنیم.»
«پارازایلن» بوعلی در راه کمک به صادرات «نوری»

به گزارش می متالز، مدیرعامل پتروشیمی نوری گفت: این سهم بر اساس قیمت ۳۱۲۵ تومان و طبق مفروضاتی ایمن برای سهامداران عرضه شده است. این شرکت، سود سهم را بر اساس ۱۰ هزار تومان قیمت فروش ارز در نظر گرفته که هم اکنون به نرخ ۱۱ هزار و ۶۰۰ تومان رسیده است. قیمت اعلام شده براساس تولید ۹۰ درصدی مجموعه است که در حال حاضر در حدود ۱۰۳ درصد از برنامه تولید را پیش برده‌ایم.

وی در خصوص برنامه این شرکت برای بعد از مجمع تصریح کرد: در تلاشیم تولیدمان را به میزان ظرفیت افزایش دهیم. دو پروژه در دست داریم که در مرحله مناقصه است و در صورت اجرایی شدن برگشت سرمایه خوبی برای مجموعه نوری به دنبال خواهد داشت.

صانعی در ادامه به یکی از این طرح ها اشاره کرد و گفت: تولید زیروفلرینگ یا صفر کردن گازهای حاصل از فلر و تبدیل آن به LPG و سولفات آمونیوم یکی از طرح های در دست بررسی است که در صورت اجرایی شدن، به دلیل سوددهی بالایی که دارد تا حدود ۱۴ ماه، سرمایه آن به شرکت بر می گردد.  

وی افزود: البته هفت پروژه هم در واحد تحقیق و توسعه در حال بررسی است که اگر از نظر اقتصادی نتیجه قابل قبولی داشت، حتما اجرایی خواهد شد. ایزومریزاسیون برش سبک، تولید آروماتیک از ترکیبات سبک، اجرای پروژه‌های پژوهشی در بخش انرژی و کاهش مصرف سوخت کوره های مجتمع و پروژه بومی‌سازی کاتالیست‌ها و جاذب‌های مجتمع برخی از این پروژه‌ ها هستند.

صانعی تاکید کرد: پارازایلن به عنوان یکی از محصولات پرفروش و گران قیمت این مجموعه است که حدود نیمی از آن به پتروشیمی تندگویان واگذار می شود؛ اما قرار است تا حدود یک سال و نیم آینده و با راه‌اندازی پتروشیمی بوعلی و تولید پارازایلن آن، پتروشیمی تندگویان نیاز خود را با کمک پتروشیمی بوعلی تامین ‌کند؛ بنابراین ما می توانیم محصول پارازایلن خود را صادر و سود بیشتری ایجاد کنیم.  

یادآور می‌شود، هر سهم شرکت پتروشیمی نوری دیروز به قیمت ۳۱۲۵۰ ریال کشف قیمت شد که هر سهم با ۵ درصد رشد قیمت (تا لحظه تنظیم گزارش) به قیمت ۳۲۸۱۲ ریال رسیده و حدود ۹۸ میلیون سهم در صف خرید قرار دارند.

عناوین برگزیده