تاریخ: ۲۹ مهر ۱۳۹۸ ، ساعت ۲۱:۴۵
بازدید: ۲۸۷
کد خبر: ۶۳۲۳۰
سرویس خبر : فلزات غیرآهنی

چالش های اساسی پیش روی فلزات

می متالز - مس، آهن، بوکسیت با چالش‌های اساسی ESG روبرو هستند.
چالش های اساسی پیش روی فلزات

به گزارش می متالز، محققان پژوهشگاه مواد معدنی پایدار دانشگاه کوئینزلند مطالعه‌ای را منتشر کردند که نشان می‌دهد چالش‌های زیست محیطی، اجتماعی و حکمرانی این پتانسیل را دارند که تأثیر چشمگیری برعرضه جهانی فلزات داشته باشند.
برای دستیابی به چنین نتیجه گیری، دانشمندان ماتریکسی را برای ارزیابی بسترهای زیست محیطی، اجتماعی و حاکمیتی برای بیش از 600 کانه سنگی مس، آهن و بوکسیت طراحی کردند.
آنها هر یک از این فلزات را در برابر 8 خطر بررسی کردند: زباله، آب، تنوع زیستی، کاربری اراضی، مردمان بومی، آسیب پذیری اجتماعی، شکنندگی سیاسی و تأیید و مجاز.
الیونور لیبر، یکی از محققان درگیر در این پروژه، گفت: اکثر 296 سنگ مس، 324 سنگ آهن و 50 ماده سنگین بوکسیت مورد بررسی ما در زمینه های پیچیده معیارهای زیست محیطی، اجتماعی و حکومتی (ESG) هستند که می تواند مانع ، تاخیر یا مختل شدن عملیات معدن شود.
Orebodies زمانی که بیش از یک مقوله ریسک برای آن شناسایی شد، دسته‌بندی شدند.
به عنوان مثال، سنگ آهن ترکیبی از خطرات کم و زیاد را نشان می دهد، با وجود سنگ های ریز پر خطر که عموماً با آسیب پذیری اجتماعی، شکنندگی سیاسی و تأیید و مجاز کردن چالش ها مشخص می شوند یا orebodies مس بطور مساوی توزیع شده‌اند اما خطرات آب و پسماند رایج هستند و 65 درصد از orebodies در مناطق با خطر آب بسیار بالا قرار دارند.
از طرف دیگر، بوکسیت با تمام سنگهای قیمتی واقع در بافتهای پرخطر، بدترین عملکرد را در این سه کالا دارد.
لیبر گفت: اگر نوآوری اساسی در طراحی و توسعه پروژه وجود نداشته باشد، خطر ESG شایع تر خواهد شد. وی گفت: "حتی اکنون بسیاری از پروژه های معدن به دلیل ریسک ESG متوقف شده اند."
این دانشمند و تیم آن امیدوارند که روش آنها توسط دولت ها در مرحله تصویب پروژه های جدید معدن و توسط سرمایه گذاران یا شرکت های معدنی چند ملیتی به دنبال خطرآفرینی پروژه های خود باشد.

منبع: عصر معدن
عناوین برگزیده