تاریخ: ۲۷ اسفند ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۳:۵۹
بازدید: ۱۶۹
کد خبر: ۹۳۲۳۰
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی
روغنی، مدیرعامل شرکت هپکو خطاب به سهامداران و کارکنان:

افزایش یا کاهش نرخ سهام هپکو از اختیارات سازمان خصوصی سازی (سهامدار اصلی) است

می متالز - باید به سازمان خصوصی سازی به عنوان سهامدار اصلی، حقّ کنترل بازار سهام را داد.
افزایش یا کاهش نرخ سهام هپکو از اختیارات سازمان خصوصی سازی (سهامدار اصلی) است

به گزارش می متالز، مدیرعامل شرکت هپکو با بیان مطلب فوق گفت: افزایش یا کاهش نرخ سهام هپکو از اختیارات و مسوولیت های سازمان خصوصی سازی است.
وی در اظهاراتی خطاب به سهامداران و کارکنان شرکت هپکو که طی روزهای اخیر به واسطه نوسانات نرخ سهام شرکت با نگرانی هایی مواجه شده اند در گفتگو با عطریاس بیان داشت: سازمان خصوصی سازی، سهامدار اصلی هپکو است و این حق را باید به سهامدار اصلی داد که برای کنترل و مدیریت بازار اقداماتی انجام دهد که بتواند به بازار سهام تسلط داشته باشد.
روغنی ادامه داد: سازمان خصوصی‌سازی به این نتیجه رسیده که نرخ سهام را افسارگسیخته رها نکند؛ بازار را کنترل کند؛ و برای اینکه نرخ سهام متعادل کنترل شود بازارگردان حق دارد وارد عمل شود؛ بنابرای نمی‌ توان به آن خرده گرفت.
وی تصریح کرد: سازمان خصوصی سازی به عنوان سهامدار اصلی بر اساس مبانی اطلاعاتی که دارد باید اقداماتی انجام دهد؛ باید منطقی پشتِ قیمت سهم باشد.
مدیرعامل هپکو افزود: نرخ سهام هپکو در زمان بحران ۷۰ تومان بوده که اکنون به بیش از ۴۰۰ تومان رسیده است و بازارگردان باید این جهش را کنترل نمایید.
وی گفت: شرکت هپکو یک واحد تولیدی است که با سفته بازی و بورس بازی چیزی عایدش نمی‌شود و فقط با تولید و فروش می تواند حیات صنعتی داشته باشد.
روغنی در ادامه به اقداماتی که در راستای احیای چرخه تولید در هپکو و استمرار حیات تولیدی و صنعتی شرکت انجام گرفته اشاره کرد و گفت: برای شرکت هپکو پروژه ۱۸۰ میلیون یورویی سازمان بنادر و کشتیرانی کشور مطرح است که می تواند تا ۶۰۰ میلیون یورو ارتقاء داشته باشد؛ همچنین قراداد ساخت ۲۵۰ دستگاه انواع ماشین آلات و تجهیزات راهسازی با سازمان راهداری کشور منعقد شده که این قرارداد بین طرفین امضا شده و منتظر تأمین اعتبار از سوی سازمان برنامه و بودجه بوده است که شنیده ها حاکی از تامین اعتبار این قرارداد به مبلغ ۳۰۰ میلیارد تومان می باشد که می تواند با تامین منابع مالی قطعات مورد نیاز و گشایش ال سی، رونق تولید در هپکو را تضمین نماید.
وی افزود: قرارداد با مجموعه خاتم الانبیا نیز از دیگر اقداماتی است که توافقنامه و همکاری و مشارکت با قرارگاه توسط مدیران استانی هپکو تا حدودی پیش رفته است؛ که در همین راستا، پیش نویس قرارداد با یکی از مراکز ستاد نیروهای مسلّح نیز صورت گرفته است.

مدیرعامل هلدینگ هپکو در بخش پایانی اظهارات خود ضمن اظهار نارضایتی از روند پیگیری پرونده هپکو از سوی برخی نهادها که متعهد به پیگیری بوده اند گفت: قول و قرارهایی که سازمان ایمیدرو در خصوص هپکو عنوان داشته است که علی رغم جلسات متعددی که برگزار کرده ایم تاکنون هیچ پذیرش مسئولیتی از سوی ایمیدرو انجام نشده است؛ همچنین تعهدات شرکت ایدرو نیز عملیاتی نشده است.
وی تصریح کرد: وزارت صمت نیز که به لحاظ مالکیت و مسوولیت در قبال هپکو متعهد است، متاسفانه تاکنون هیچ اقدامی انجام نداده است.

عناوین برگزیده