تاریخ: ۰۹ فروردين ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۵:۰۱
بازدید: ۲۳۹
کد خبر: ۹۴۴۳۹
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

معادن خون درون رگ‌های اقتصاد؛ فعالیت معدنکاران تحت تاثیر کرونا قرار گرفته است

می متالز - صمدی گفت: معادن نقش مهمی در اقتصاد دارند، از این رو ممکن است عدم فعالیت آنها اقتصاد کشور را تحت تاثیر قرار دهد.
معادن خون درون رگ‌های اقتصاد؛ فعالیت معدنکاران تحت تاثیر کرونا قرار گرفته است

به گزارش می متالز، سعید صمدی دبیر انجمن زغال سنگ ایران گفت: کرونا تا قبل از عید تاثیر چندانی در کار معدن نداشت و معدنکاران  رفت و آمد پرسنل را کنترل می‌کردند. این دسته از مشاغل مراقب بودند که افراد جدید وارد حوزه معدن نشوند. 

او بیان کرد: بسیاری از معادن از قبل عید فعالیت کاریشان را لغو کردند و تا پایان تعطیلات نوروزی سرکار نخواهند رفت که مشکل اصلی در حوزه معدن در این بازه زمانی رخ خواهد داد چرا که بسیاری از معدنکاران و کارگران به شهر و شهرستان خود رفته‌اند و بعد از تعطیلات عید که باز گردند مشکل ایجاد خواهند کرد.

رئیس کمیسیون معدن خانه اقتصاد ایران تشریح کرد: در برخی از معادن به دلیل اینکه کار به صورت دست جمعی انجام می‌شود و افراد به صورت گروهی به طور مثال گروه ۶۰۰ نفره وارد یک معدن می‌شوند، شرایط سختی برای کار کردن دارد از این جهت مشخص نیست معادن زغال سنگ بعد از عید تا ریشه‌کن شدن ویروس کرونا به کار خود ادامه دهند یا خیر.

صمدی افزود: هم اکنون برنامه‌ای برای کار کردن بعد از عید نداریم تا تصمیمات لازم در این خصوص گرفته شود. با توجه به اینکه معادن نقش زیادی در اقتصاد دارند و به نوعی رگ اقتصاد به حساب می آیند از این رو ممکن است عدم فعالیت آنها، اقتصاد را تحت شعاع قرار دهد. 

دبیر انجمن زغال سنگ ایران بیان کرد: برخی از معادن شرایط مطلوبی برای کار کردن ندارند و حتی از ۱۵ اسفند سال گذشته تعطیل شده‌اند. باید درباره تغذیه محیط‌های کارگری در معادن دقت لازم انجام شود. این موضوع یکی از فاکتور‌های بخش معدن است و نمی‌توان رستوران‌ها و آشپزخانه‌های معدنی را به دلیل ساعت‌های بالای کاری تعطیل کرد در غیر این‌ صورت کارگران با مشکلاتی روبه‌رو می‌شوند.

عناوین برگزیده