تاریخ: ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۰:۰۴
بازدید: ۳۹۹
کد خبر: ۹۸۷۷۱
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

ارتباط بیمه خاورمیانه با NTT قطع شد/ خاورمیانه در ۱۵ استان دیگر شعبه راه اندازی می‌کند

می متالز - مدیرعامل شرکت بیمه زندگی خاورمیانه رویکرد شرکت متبوع خود را، در زمینه ارائه محصولات به صورت صددرصد الکترونیک عنوان کرد و افزود: امکانات این امر فراهم شده اما یک دوره گذار خواهیم داشت.
ارتباط بیمه خاورمیانه با NTT قطع شد/ خاورمیانه در ۱۵ استان دیگر شعبه راه اندازی می‌کند

به گزارش می متالز، مهدی نوروزی  با اشاره به ضریب نفوذ قابل توجه بیمه زندگی در سایر کشورهای دنیا (50 تا 60 درصد پرتفوی)، گفت: در ایران تنها 15 درصد پرتفوی صنعت بیمه به بیمه های زندگی تعلق دارد.

وی، بیان کرد: جذب آسان برخی از پرتفوها توسط نمایندگان شرکت های بیمه ای و در اولویت قرار گرفتن آن رشته ها، عدم فرهنگ سازی مناسب و ارتباط مستقیم فروش بیمه های زندگی با وضعیت اقتصادی جامعه سبب شد تا پرتفوی بیمه های زندگی در ایران عقب تر از سایر نقاط دنیا باشد.

مدیرعامل شرکت بیمه زندگی خاورمیانه گفت که شرکت متبوع وی به دلیل آنکه اولین شرکت تخصصی است که وارد عرصه بیمه های زندگی شده، شرایط مذکور را یک فرصت مناسب می داند، بنابراین به دنبال ترویج فرهنگ بیمه عمر و ارائه محصولات مناسب در زمینه مستمری و بازنشستگی است.

نوروزی با پایین دانستن حقوق و مزایای بیمه های پایه برای دوران بازنشستگی، گفت: با توجه به اینکه در دوران بازنشستگی درآمدها کاهش و هزینه ها افزایش پیدا می کند، نیاز است که مردم برای دوران بازنشستگی خود به فکر باشند.

وی، افزایش ضریب نفوذ بیمه در بخش بیمه های عمر و زندگی را نیازمند گذر زمان دانست و افزود: برای فرهنگ سازی بیمه کارهای اساسی باید انجام شود و در بخش فناوری اطلاعات و توسعه محصول باید زیر ساخت های لازم را ایجاد کرد.

مدیرعامل شرکت بیمه زندگی خاورمیانه معتقداست که برای ایجاد رغبت خرید بیمه نامه عمر در بین مردم باید محصولات را براساس نیاز های بیمه گذاران طراحی کرد که این مساله در شرکت بیمه زندگی خاورمیانه شروع شده است.

نوروزی اذعان داشت که شرکت بیمه زندگی خاورمیانه در سال 98 هر ماه نسبت به ماه قبل، 20 درصد رشد در فروش داشته است.

وی،با اشاره به رشد تصاعدی فروش بیمه نامه عمر در شرکت بیمه زندگی خاورمیانه، توضیح داد:فروش بیمه های انفرادی و مستمری این شرکت در فروردین ماه  98 رقمی در حدود 200 میلیون تومان بود و در دی ماه همان سال این رقم به یک میلیارد و 700 میلیون تومان رسید.

مدیرعامل شرکت بیمه زندگی خاورمیانه در پاسخ به پرسش خبرنگار چابک آنلاین مبنی براینکه "مذاکرات بیمه زندگی خاورمیانه با NTTدر چه مرحله ای قرار دارد؟" گفت: از اواسط سال 97 نرم افزار داخلی را برای بیمه زندگی خاورمیانه آوردیم و ارتباط را با سیستم NTTقطع کردیم.

نوروزی ادامه داد: در تعاملاتی که با این شرکت وجود داشت به نتایج خوبی رسیدیم و پیش بینی می کنیم هزینه هایی که در آن دوره انجام شد به طور کامل دریافت، و بخشی از خسارت و زیانی که دادیم جبران شود.

بیمه زندگی خاورمیانه در سال 95 قراردادی را با شرکت (ان تی تی) منعقد کرده بود اما به دلیل عدم ایفای تعهدات مرتبط با راه اندازی نرم افزار از سوی NTT بیمه زندگی خاورمیانه مذاکراتی را مبنی بر دریافت بخشی از بهای تمام شده با NTTآغاز کرد.

وی گفت که "در ابتدا سیاست شرکت بیمه زندگی خاورمیانه بر افتتاح شعب استانی نبوده اما به دلیل نوع توجه مردم به وجود دفتر و ساختمان یک شرکت بیمه ای در هر استان، به این جمع بندی رسیده ایم  که دفاتری را تحت عنوان دفاتر ارتباطی در استان ها راه اندازی کنند."

مدیرعامل شرکت بیمه زندگی خاورمیانه، افزود: در حال حاضر بیش از 15 دفتر در استان های مختلف افتتاح کرده ایم و طبق برنامه ریزی های انجام شده تا 30 دفتر در ماه های آینده افتتاح خواهیم کرد.

نوروزی با اشاره به قدمت فعالیت برخی از شرکت های بیمه در ایران، اظهار کرد: شرکت بیمه زندگی خاورمیانه در عرصه رقابت کار دشواری در پیش دارد، اما مهمترین تمایز یک شرکت تخصصی بیمه عمر این است که تمام وقت، انرژی و منابع آن در حوزه بیمه زندگی صرف می شود.

وی معتقد است که "در آینده مردم برای تهیه بیمه عمر به سمت شرکت های تخصصی خواهند رفت زیرا سایر شرکت های بیمه ای به دلیل آنکه در همه رشته های بیمه ای فعالیت می کنند هنگامی که با حوادث سنگین روبرو شوند بخش قابل توجی از منابع آنها به سمت آن حوادث سوق پیدا می کند که تاثیرات منفی در بخش سرمایه گذاری و اندوخته بیمه عمر آنها ایجاد می شود."

مدیرعامل شرکت بیمه زندگی خاورمیانه با تاکید بر اینکه "به لحاظ نرم افزاری زیر ساخت های لازم برای فروش دیجیتال دراین شرکت بیمه ای فراهم شده است"، گفت: با بعضی از اینشورتک ها و استارت آپ ها رایزنی هایی شده است تا از طریق این شرکت ها محصولات را کاملا الکترونیکی ارائه کنیم البته در حال حاضر بخشی از فروش بیمه نامه های عمر ساده زمانی اینگونه انجام می شود.

وی ادامه داد: نقش نمایندگان در فروش بیمه نامه های مستمری، عمروپس انداز و عمر و سرمایه گذاری پررنگ است زیرا این بیمه نامه ها برای هر بیمه گذار به صورت منحصر به فرد طراحی می شوند.

عناوین برگزیده