تاریخ: ۱۰ آبان ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۵:۵۲
بازدید: ۵۳۴
کد خبر: ۱۴۰۳۸۸
با دفاع از رساله دکتری انجام گرفت؛

فارغ‌التحصیلی نخستین دانشجوی دکتری مهندسی مواد و متالورژی از دانشگاه آزاد اسلامی کرج

می متالز - نخستین دانشجوی مقطع دکتری تخصصی رشته مهندسی مواد و متالورژی دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرج از رساله خود دفاع کرد و فارغ‌التحصیل شد.
فارغ‌التحصیلی نخستین دانشجوی دکتری مهندسی مواد و متالورژی از دانشگاه آزاد اسلامی کرج

به گزارش می متالز، محمد صادقی به‌عنوان نخستین دانشجوی مقطع دکتری تخصصی رشته مهندسی مواد و متالورژی دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرج از رساله خود با عنوان «اثرمتغیر های جوشکاری مقاومتی فرکانس بالا (HFRW) بر قابلیت جوش‌پذیری و شکل‌پذیری لوله‌های فولادی کم آلیاژ» دفاع کرد.

 این پایان‌نامه که محصول همکاری مشترک تحقیقاتی دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرج و شرکت مپنا بویلر است؛ نمونه بارزی از ارتباط صنعت و دانشگاه برای رفع نیازهای فناورانه صنایع کشور محسوب می‌شود.

نتایج این تحقیق  اکنون در خط تولید شرکت مپنا بویلر به‌کار گرفته‌شده که با افزایش راندمان تولید به میزان بیش از ۵۰ درصد، باعث کاهش چشمگیر ضایعات عملیات جوشکاری و خم‌کاری لوله‌های تیوب و اتصال فین به تیوب شده و یک مقاله ISI، چهار مقاله علمی پژوهشی، دو مقاله در کنفرانس بین‌المللی و دو مقاله در کنفرانس ملی از نتایج این پایان‌نامه است.

 هدایت، راهنمایی و داوری این پایان‌نامه علمی صنعتی را حامد ثابت معاون پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرج به‌عنوان استاد راهنما، سیدحسین رضوی عضو هیات علمی دانشگاه علم و صنعت ایران به‌عنوان استاد مشاور، وحید ابویی‌مهریزی، محمد اسماعیلیان و بنفشه کاربخش به‌عنوان اعضای کمیته هادی به عهده داشتند.

گروه مهندسی مواد و متالورژی دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرج از سال ۱۳۶۳ رسماً کار خود را آغاز و سال ۱۳۹۴ موفق به اخذ پذیرش دانشجو در مقطع دکتری مهندسی مواد و متالورژی شد.

اکنون این گروه در سه مقطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری تخصصی با دارابودن آزمایشگاه‌ها و کارگاه‌های پیشرفته و استادان مجرب و صاحب‌نام یکی از معتبرترین گروه‌های تخصصی مهندسی مواد در سطح دانشگاه‌های کل کشور محسوب می‌شود.

عناوین برگزیده