تاریخ: ۲۴ آبان ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۶:۴۸
بازدید: ۷۹۵
کد خبر: ۱۴۲۷۷۹
سرویس خبر : انرژی

ممنوعیت خرید وفروش خودروهایی با سوخت فسیلی از سال ۲۰۳۰ در انگلیس

می متالز - روز شنبه فایننشال تایمز طبق گزارشی اعلام کرد: بوریس جانسون، نخست وزیر انگلیس قصد دارد هفته آینده ممنوعیت خرید و فروش اتومبیل های بنزینی و دیزلی را از سال ۲۰۳۰، پنج سال زودتر از برنامه قبلی اعلام کند.
ممنوعیت خرید وفروش خودروهایی با سوخت فسیلی از سال ۲۰۳۰ در انگلیس

به گزارش می متالز، انگلیس در ابتدا قصد داشت به منظور تلاشی برای کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای، خرید و فروش خودروهای بنزینی و دیزلی را از سال ۲۰۴۰ ممنوع کند، که بوریس جانسون طی تصمیمی در ماه فوریه تاریخ این ممنوعیت را به سال ۲۰۳۵ کاهش داد.

خبرگزاری فایننشال تایمز با استناد به آمار و ارقام ناشناخته صنعت و دولت اعلام کرد که اکنون بوریس جانسون قصد دارد در سخنرانی خود درباره سیاست های زیست محیطی که قرار است هفته آینده ارائه دهد، تاریخ این ممنوعیت را به سال ۲۰۳۰ کاهش دهد.

خبرگزاری فایننشال تایمز همچنین گفت که انتظار نمی رود این جدول زمانی جدید برای برخی از خودروهای هیبریدی که به صورت دوگانه سوز هم از نیروی الکتریکی و هم سوخت فسیلی استفاده می کنند، اعمال شود و این اتومبیل‌ها همچنان تا سال ۲۰۳۵ قابل فروش بوده و ممنوعیتی ندارند.

پایان فروش اتومبیل های بنزینی و دیزلی تحولی عظیم را بر بازار خودرو در کشور انگلیس رقم خواهد زد.

آمارو ارقام صنعت نشان می دهد که خودروهای بنزینی و دیزلی تاکنون میزان ۷۳.۶ درصد از فروش اتومبیل‌های تازه خرید را در سال جاری به خود اختصاص داده اند، این در حالی است که تنها ۵.۵ درصد این معاملات از فروش خودروهای الکتریکی خالص بوده که معمولاً گران ترند.

عناوین برگزیده