تاریخ: ۰۸ آذر ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۲:۳۳
بازدید: ۱۶۵
کد خبر: ۱۴۵۴۵۲

پروازهای فرودگاه تبریز برقرار است

می متالز - مدیرکل فرودگاه‌های آذربایجان‌شرقی گفت: با وجود بارش برف، انجام به موقع عملیات یخ‌زدایی و اوره‌پاشی باند مانع از لغو پروازهای فرودگاه شهید مدنی تبریز شد و هم اکنون تمامی پروازهای فرودگاه طبق برنامه به صورت منظم در حال انجام است.
پروازهای فرودگاه تبریز برقرار است

به گزارش می متالز، رامین آذری، روز شنبه  افزود: از روز پنجشنبه با آغاز بارش برف و افت شدید درجه حرارت، بلافاصله نیروهای آتش نشانی و هدایت زمینی هواپیمای این فرودگاه عملیات برف روبی، اوره پاشی، یخ زدایی و تردد خودروهای سنگین روی باند پرواز را آغاز کردند.

وی اظهار داشت: نخستین عملیات یخ زدایی باند برای هواپیمایی آتا در این فرودگاه انجام شد و عملیات یخ زدایی و اوره پاشی باند ۳۰ چپ فرودگاه تبریز برای مقابله با یخبندان شبانگاهی نیز توسط پرسنل آتش نشانی و هدایت زمینی هواپیما ادامه داشت.

مدیرکل فرودگاه‌های آذربایجان‌شرقی با اشاره به انجام عملیات لکه گیری باند فرودگاه توسط این پرسنل، گفت: در صورت بارش دوباره برف، کارکنان اداره ایمنی و آتش نشانی و هدایت زمینی هواپیما آماده انجام عملیات یخ زدایی و اوره پاشی باند پروازی فرودگاه هستند.

فرودگاه بین المللی شهید مدنی تبریز در شمالغرب شهرستان تبریز و در سال ۱۳۲۹ با ماموریت ارائه خدمات فرودگاهی، ناوبری و هوانوردی جهت پذیرش پروازهای داخلی و  بین المللی به منظور حمل و نقل مسافر و بار طراحی و احداث شده است و بصورت open sky و ۲۴ ساعته عملیاتی بوده و به دلیل واقع شدن در مرز و کریدورهای  هوایی بین المللی در ارائه خدمات ناوبری، رادار و هوانوردی به پروازهای داخلی و بین المللی به خصوص پروازهای عبوری بین المللی (over fly) بیشتر از مبداء و کشورهای عضو اتحادیه اروپا به مقصد کشورهای آسیایی جنوب شرقی و آسیای میانه و بالعکس انجام می شود.

پیش از شیوع ویروس کرونا روزانه به صورت میانگین ۴۵ پرواز داخلی و ۶ پرواز خارجی در این فرودگاه انجام می شد.

منبع: تین نیوز
عناوین برگزیده