تاریخ: ۱۱ آذر ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۳:۳۱
بازدید: ۲۱۴
کد خبر: ۱۴۶۱۰۶
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی
معاون استاندار سمنان:

دلال‌بازی و سودجویی در بخش معادن استان سمنان جایی ندارد

می متالز - معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار سمنان با تاکید بر فعال‌سازی معادن مطابق با قانون و بخشنامه‌های ابلاغی، گفت: استان سمنان جایی برای سودجویی منفعت‌طلبان و دلالان حوزه معادن نیست.
دلال‌بازی و سودجویی در بخش معادن استان سمنان جایی ندارد

به گزارش می متالز، علیرضا شریفی نژاد روز سه شنبه در نشست بررسی مسائل و مشکلات معادن استان سمنان در استانداری، بیان کرد: وحدت رویه در حوزه فعال سازی معادن و محدوده های معدنی غیرفعال در استان به صورت ویژه در دستور کار قرار دارد و مورد توجه همه مسوولان باشد.

وی گفت: با اقدامات و تلاش های صورت گرفته شاهد بهبود وضعیت معادن غیرفعال در استان سمنان هستیم و در این مسیر به هیچ عنوان اجازه دلالی و سودجویی به منعت‌طلبان در حوزه معادن در استان داده نمی شود و برخوردهای شدید نیز با افراد خاطی صورت می‌گیرد.
وی ادامه داد: مسوولان استان سمنان به دنبال اقدامات بر مدار قانون و منطق هستند و هیچ اقدامی خارج از چارچوب قانون انجام نخواهد شد، تلاش می شود تا هیچ واحد معدنی در استان غیرفعال و تعطیل نشود.
شریفی نژاد ادامه داد: مخالفت دستگاه های دولتی و معارضین محلی یکی از شاخص های آسیب شناسی در معادن استان سمنان است که امکان دارد برخی از دستگاه های اجرایی ناخواسته در روند استعلام ها، با مواردی برخورد کنند که منجر به ایجاد چالش در راه اندازی واحد معدنی شود، موارد از این دست باید شناسایی و قبل از تبدیل شدن به چالش ، بررسی و رسیدگی شود.
وی تصریح کرد: نباید با اقدامات نابجا و غیرمنطبق با بخشنامه های ابلاغی، کار واحدهای معدنی در استان به تعطیلی بکشد.
وی تاکید کرد: هماهنگی، مساعدت و همدلی ویژه توسط تمامی دستگاه های متولی امر معدن در استان سمنان مورد توجه قرار گیرد و کم‌کاری در این خصوص از سوی هیچ یک از دستگاه های اجرایی استان پذیرفتنی و قابل قبول نیست.
معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار سمنان بر بحث تقدم و تاخیر در واگذاری معادن در استان بر اساس دستورالعمل وحدت رویه فعال سازی معادن به صورت ۱۰۰ درصدی تاکید و خاطر نشان کرد: تامین‌ نقدینگی برای نوسازی ماشین آلات در قالب ارائه تسهیلات، تامین سوخت، تامین قطعات و لوازم یدکی مورد نیاز ماشین آلات معادن، راه اندازی شهرک تخصصی فرآوری معادن و کاهش دلال بازی در حوزه معادن در راستای تحقق فعال سازی معادن باید همواره مورد توجه باشد.

۴۰ درصد گچ، ۶۰ درصد نمک ، ۹۵ درصد سلستین، ۹۵ درصد زئولیت، ۱۵ درصد سولفات سدیم، ۱۵ درصد زغال سنگ و ۲۰ درصد کرومیت کشور در استان سمنان وجود دارد و سالانه نزدیک به ۱۶ میلیون تن مواد معدنی در استان استخراج می شود.

بیش از ۴۲ نوع ماده معدنی از معادن استان سمنان استخراج می‌شود. این استان از لحاظ استخراج مواد معدنی رتبه ششم و در شاخص تعداد معادن رتبه پنجم کشور را دارد.

عناوین برگزیده