تاریخ: ۱۲ آذر ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۳:۲۰
بازدید: ۲۷۰
کد خبر: ۱۴۶۲۵۳
سرویس خبر : فلزات غیرآهنی

سامانه پایش تصویری آنلاین در معدن طلای اندریان نصب شود

می متالز - سرپرست معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل آذربایجان‌شرقی بر لزوم نصب سامانه پایش تصویری آنلاین در معدن طلای اندریان تأکید کرد.
سامانه پایش تصویری آنلاین در معدن طلای اندریان نصب شود

به گزارش می متالز، احمد موقری روز چهارشنبه در نشست «بررسی امکان ایجاد زیرساخت ها و تجهیزات ارتباط صوتی و تصویری در معدن طلای اندریان» با اشاره به لزوم نظارت بر روند کار این معدن از جمله بهره برداری خارج از روال معمول از آن، اظهار کرد: سامانه پایش یاد شده امکان نظارت بیشتر در منطقه را فراهم می کند.

معاون اداره کل ارتباطات زیر ساخت و فناوری اطلاعات آذربایجان شرقی نیز در این نشست از ایجاد سایت مخابراتی در ۲ روستای آستارگان و عظیم آباد در محدوده معدم طلای اندریان خبر داد و گفت: با اتمام این سایت ها، مشکلات اینترنتی منطقه رفع شده و این ۲ سایت می توانند به طور کامل محل معدن را نیز پوشش بدهند.

در این نشست مقرر شد شرکت مخابرات آذربایجان شرقی، کمیت و کیفیت وجود زیرساخت های لازم برای برقراری ارتباط صوتی و تصویری آنلاین در محل معدن طلای اندریان و آمادگی یا عدم آمادگی شرکت مخابرات را برای شروع عملیات اجرایی، اعلام و پس از وصول آن، مراتب به سازمان صنعت، معدن و تجارت استان منعکس شود تا این سازمان در اجرای مصوبات جلسه گذشته مبنی بر ایجاد سیستم پایش تصویری آنلاین در محل معدن برای نظارت مستمر، ظرف مدت یک ماه شرکت پیمانکار معدن را ملزم به ایجاد بستر و ساختار لازم برای تبادل اطلاعات کند.

هفته گذشته اداره کل حفاظت از محیط زیست آذربایجان شرقی دستور توقف عملیات تولیدی و پلمب معدن طلای «اندریان» در شهرستان ورزقان برای بار دوم در سال جاری را  صادر کرد.

بار اول با توجه به تصمیمات استانی یک فرجه زمانی چهار ماهه برای رفع آلودگی های زیست محیطی به این معدن داده شد که مدیران این مجتمع نتوانستند در مدت زمان تعیین شده مشکلات زیست محیطی معدن را بر طرف کنند.

معدن طلای اندریان در ۷۰ کیلومتری شمال شرق تبریز و در محدوده جنگل های ارسباران از جمله معادن بحث برانگیز آذربایجان شرقی است که به رغم انجام پایش های زیست محیطی و اطمینان دادن مقام های ارشد استانی و  دانشگاهی مبنی بر آلوده نبودن آن، در سال های اخیر توجه رسانه ها و تعدادی از تشکل های مردمی را به خود جلب کرده است.

فعالیت های اکتشافی در محدوده معدن طلای اندریان از سال ۱۳۷۲ توسط شرکت منطقه ای معادن آذربایجان آغاز شد و اکنون نیز شرکت معدنی «زرین داغ آستارکان» با همکاری و سرمایه گذاری «شرکت پروژه زمین شناسی معدنی» از کشور گرجستان با هدف استخراج سالیانه ۱۴۰۰ هزار تن کانسنگ طلا و تولید طلا به روش «هیپ لیچ» در این معدن فعالیت می کنند.

تاکنون در این معدن بالغ بر ۲۵ میلیون دلار سرمایه گذاری شده است.

عناوین برگزیده