تاریخ: ۱۲ آذر ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۳:۲۲
بازدید: ۳۵۷
کد خبر: ۱۴۶۲۵۴
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

"ایمیدرو" برای توسعه معادن آذربایجان‌غربی سرمایه‌گذاری می‌کند

می متالز - سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران "ایمیدرو" طبق تفاهم‌نامه‌ای که بین رییس این سازمان و استاندار آذربایجان‌غربی امضا شد، در راستای توسعه معادن استان سرمایه‌گذاری می‌کند.
"ایمیدرو" برای توسعه معادن آذربایجان‌غربی سرمایه‌گذاری می‌کند

"ایمیدرو" برای توسعه معادن آذربایجان‌غربی سرمایه‌گذاری می‌کند

به گزارش می متالز، تفاهم نامه توسعه صنایع معدنی در استان سه شنبه شب به امضای محمدمهدی شهریاری استاندار آذربایجان غربی و خداداد غریب پور رییس سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران رسید که بر اساس آن، در خصوص انجام فعالیت اکتشافی، مشارکت در پروژه های معدنی بزرگ مقیاس، اکتشاف سنگ های قیمتی و نیمه قیمتی، احداث راه های دسترسی و شبکه برق رسانی به تعدادی از معادن مشارکت می شود.

همچنین اجرای سنگبری های بزرگ مقیاس با فناوری های بالا، جذب سرمایه گذار بخش خصوصی برای فاز۲ طلای زرشوران، احیا و فعال سازی معادن کوچک مقیاس و توسعه صندوق بیمه سرمایه گذاری فعالیت های معدنی از دیگر موارد این تفاهم نامه است.

همچنین استاندار آذربایجان غربی در دیدار با رییس سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران (ایدرو) راهکارهای پیشنهادی برای تسهیل فرآیند توسعه سرمایه گذاری صنعتی را در استان بررسی کرد.

در این دیدار نیز تفاهمنامه ای به منظور رشد و توسعه بخش صنعت و احداث طرح های سرمایه گذاری پیشران و محرک در حوزه تولید و اقتصاد و بهبود وضعیت اشتغال آذربایجان غربی به امضای محمدمهدی شهریاری استاندار آذربایجان غربی، حجت الاسلام سید سلمان ذاکر رییس مجمع نمایندگان استان و محسن صالحی‌نیا رییس سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران رسید.

بر اساس این تفاهمنامه نیز فرصت های سرمایه گذاری شناسایی و سرمایه گذار دارای صلاحیت به منظور اجرای مشارکتی یک طرح سرمایه گذاری صنعتی در بخش های صنایع نفت، گاز و انرژی، حمل و نقل و صنایع نوین شناسایی و شرایط مناسب برای اجرای مستقل سایر طرح های سرمایه گذاری بخش خصوصی فراهم می شود.

در حال حاضر، ۴۸۹ معدن در آذربایجان غربی وجود دارد که ذخیره قطعی آنها، یک میلیون و ٢٢١ هزار و ۶۵۷ تُن است.

از ۶۸ نوع ماده معدنی شناسایی شده در کشور، ۷۵ درصد شامل ۵۱ نوع در آذربایجان غربی وجود دارد.

هم اکنون برای بیش از پنج هزار نفر به صورت مستقیم در بخش معدن استان اشتغال فراهم شده است.

عناوین برگزیده