تاریخ: ۱۲ آذر ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۳:۲۹
بازدید: ۲۵۷
کد خبر: ۱۴۶۲۵۶
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

فعال سازی ۲۵ معدن راکد استان سمنان در دو ماه ابتدایی پاییز

می متالز - رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان از فعال سازی ۲۵ معدن راکد این استان در دو ماه ابتدایی پاییز خبر داد.
فعال سازی ۲۵ معدن راکد استان سمنان در دو ماه ابتدایی پاییز

به گزارش می متالز، علی تشنه دل، رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان: بر اساس بخشنامه های موجود در خصوص فعال سازی معادن، پس از اینکه مجوز برای بهره برداری از معادن صادر شد، در صورتی که سرمایه گذار پس از مهلت تعیین شده نسبت به تحقق تعهد های خود اقدام نکند، اقدامات باطل سازی مجوز های بهره برداری در دستور کار قرار میگیرد.

شناسایی معادن تعطیل و علت‌یابی و آسیب شناسی این واحدها در استان در دستور کار قرار دارد.

اجرای دقیق بخشنامه های ابلاغی در حوزه فعال سازی معادن از سوی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان به صورت ویژه در حال انجام است.

بر اساس ارزیابی هایی که از سوی وزارت صنعت، معدن و تجارت صورت گرفت، از ۶۴۸ معدن موجود در استان بالغ بر  ۲۳.۵ درصد به تعداد ۲۷۴ مورد غیر فعال است.

وی از شناسایی معادن راکد فصلی این استان در مردادماه با هدف فعال سازی این معادن، خبر داد و افزود: با شناسایی این معادن، فعال سازی آنها در دستور کار قرار گرفت و پس از انجام این اقدامات، میزان واحدهای معدنی غیرفعال در استان به ۲۳‌.۴ درصد کاهش یافت.

این عضو کارگروه اشتغال استان ادامه داد: در مهرماه و آبان‌ماه سال جاری و به واسطه اقدامات انجام شده، تعداد ۲۵ واحد معدنی دیگر در استان فعال شد و این فرایند همچنان در دستور کار قرار دارد.

وی گفت: برنامه ها و سیاست های‌ ما در سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان مبتنی بر تصمیمات و سیاست های شورای معادن کشور و استان، بر این موضوع است که پس از شناسایی معادن غیرفعال و راکد و باطل شدن پروانه بهره برداری آنان، معادن نباید بلوکه شوند.

تشنه دل تصریح کرد: ضمنا هدف اصلی از فعال سازی معادن در استان. بسترسازی برای بهره برداری مجدد از این‌ معادن است.

وی یادآوری کرد: با توجه به وضعیت اقتصادی موجود و فشار تحریم های دشمنان، مزیت نسبی ما در بحث برون رفت از این شرایط در استان، توجه به معادن و فعال سازی این  واحدها است.

 رئیس سازمان صمت استان اظهار کرد: باید همراهی و همکاری بین تمامی دستگاه ها وجود داشته باشد تا روند شناسایی و فعال سازی معادن راکد، منجر به تعطیلی دائم نشود.

عناوین برگزیده