تاریخ: ۱۲ آذر ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۴:۰۹
بازدید: ۲۵۵
کد خبر: ۱۴۶۲۷۵
سرویس خبر : قراضه و بازیافت

رشد مصرف ضایعات فلزی در دو دهه آتی

می متالز - از آنجا که الگوهای مورد نظر مصرف کنندگان و سرمایه گذاران برای فلزات بازیافتی در حال تغییر بازار قراضه است، انتظار می رود تقاضا برای این ماده اولیه طی دو دهه آینده بالا برود و تا سال 2040 در مقایسه با تقاضای فعلی با 200 میلیون تن رشد در سال برای ضایعات آهن و 75 میلیون تن در سال برای ضایعات آلومینیوم روبرو شود.
رشد مصرف ضایعات فلزی در دو دهه آتی

به گزارش می متالز، جدای آنچه در بخش خصوصی اتفاق می افتد، سیاست هایی که به دنبال سطح بازیافت بیشتر هستند نیز باعث جمع آوری قراضه های پاک تر و قابل استفاده مجدد می شوند.
دولتها در سراسر جهان به طور کلی تمرکز خود را بر دور نگه داشتن مواد قابل استفاده مجدد از محل دفن زباله و در واقع جلوگیری از هدر رفت آن هستند که در تئوری، باید به دسترسی و استفاده بیشتر از قراضه منجر شود. با این حال، هیچ قانونی جهانی وجود ندارد که مصرف مواد بازیافتی را تشویق کند.
این واقعیت که چشم اندازی جهانی در مورد استفاده از ضایعات فلزات وجود ندارد، به این معنی است که با وجود تقاضای رو به رشد آن، هنوز انتظار می رود که این ماده در مقایسه با در دسترس بودن کلی آن، همچنان کم استفاده شود. به عنوان مثال اروپا قراضه جمع آوری می کند اما ظرفیت ذوب قراضه کافی برای استفاده از قراضه تولیدی خود را ندارد. در این راستا نیاز است تا سیاست ها و قانون گذاری هایی جدیدی در سطح جهان به کار گرفته شود تا مصرف بیشتر قراضه تشویق شود.
استفاده از تمام قراضه های موجود در سطح دنیا می تواند انتشار آلاینده های صنعت آلومینیوم و فولاد را هر سال تا 600 میلیون تن کاهش دهد و اگر مالیات جهانی کربن به 110 دلار در هر  تن برسد، صنایع مربوطه می توانند هر کدام  66 میلیارد دلار در سال صرفه جویی کنند.
البته حتی با افزایش در دسترس بودن، قراضه نمی تواند نیاز به فلزات اولیه را از بین ببرد و استخراج، تصفیه و ذوب بخشی از زندگی ما برای دهه های آینده باقی خواهند ماند.

منبع: ایفنا
عناوین برگزیده