تاریخ: ۱۲ آذر ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۵:۳۰
بازدید: ۲۱۴
کد خبر: ۱۴۶۴۹۹
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

تغییر زمان عرضه اولیه «بوعلی» در بورس

می متالز - سازمان بورس و اوراق بهادار از موکول شدن عرضه اولیه شرکت پتروشیمی بوعلی سینا با نماد بوعلی خبر داد. این در حالی است که عرضه اولیه این نماد قرار بود امروز (چهارشنبه 12 آذرماه) انجام شود.
تغییر زمان عرضه اولیه «بوعلی» در بورس

به گزارش می متالز، پیش‌تر معاون مالی و اقتصادی هلدینگ پتروشیمی خلیج‌فارس از عرضه اولیه سهام پتروشیمی بوعلی سینا در روز چهارشنبه خبر داده بود.

مجتمع پتروشیمی بوعلی سینا سومین طرح آروماتیکی صنایع پتروشیمی ایران است که لیسانس واحدهای آن از AXENS فرانسه، KRUPP UHDE آلمان، SINOPEC چین بوده و در حال بهره‌برداری است.

مجموع سرمایه‌گذاری برای راه‌اندازی مجتمع پتروشیمی بوعلی سینا که قرار است هفته آینده در بورس با نماد بوعلی عرضه شود ، ۱۳۷۰ میلیارد ریال و ۳۰۰ میلیون دلار است که سرمایه‌گذاری ارزی از طریق فاینانس بلژیک و فرانسه و سرمایه‌گذاری ریالی از طریق مشارکت بانک ملت و شرکت ملی صنایع پتروشیمی انجام گرفته است.

شرکت پتروشیمی بوعلی محصولات متنوعی نظیر بنزن با ظرفیت تولید ۱۸۰,۰۰۰ تن در سال برای مصارف استایرن مونومر و LAB-  گاز مایع (LPG) با ظرفیت تولید ۴۰,۰۰۰ تن در سال برای مصارف خوراک واحدهای الفین_ برش سبک نفتا با ظرفیت تولید ۳۵۰,۰۰۰ تن در سال برای مصارف خوراک واحدهای الفین و برش سنگین نفتا با ظرفیت تولید ۴۹۹,۰۰۰ تن در سال برای مصارف سوخت، نفت سفید، LAB و حلال‌های صنعتی و ریفرمیت با اکتان +۹۸ با ظرفیت تولید ۷۰۰,۰۰۰ تن در سال برای مصارف سوخت یورو ۴، سوپر و معمولی را تولید می‌کند.

عناوین برگزیده