تاریخ: ۱۴ آذر ۱۳۹۹ ، ساعت ۰۸:۱۳
بازدید: ۲۷۳
کد خبر: ۱۴۶۶۲۷
سرویس خبر : فلزات غیرآهنی

پیش‌بینی قیمت سهام کروی در روزهای آینده بورس

می متالز - بررسی‌ها نشان می‌دهد که حجم معاملات کروی در روز ۱۲ آذرماه ۹۹ دو برابر حجم معاملات میانگین ماهانه بوده و از سوی دیگر پول حقیقی نیز از این سهم خارج شده است. قیمت سهم کروی در روزهای آینده چه روندی را طی خواهد کرد؟
پیش‌بینی قیمت سهام کروی در روزهای آینده بورس

به گزارش می متالز، سهام شرکت معادن روی ایران با نماد کروی در بازار سرمایه مورد معامله قرار می‌گیرد. حجم معاملات این نماد در روز گذشته، تقریباً دو برابر حجم معاملات ماهانه آن بوده است. در ادامه به بررسی وضعیت تابلو این نماد در روز گذشته خواهیم پرداخت و به لحاظ تکنیکال وضعیت این نماد بررسی خواهد شد.

در پایان داد و ستدهای روز گذشته کروی، در ۳ هزار و ۴۴۲ نوبت معاملاتی، ۹.۷ میلیون برگه اوراق بهادار به ارزش ۸۳ هزار و ۷۶۴ میلیارد ریال معامله شد. شایان ذکر است میزان میانگین حجم معاملات ماهانه کروی ۴.۲ میلیون برگه بوده است که حجم معاملات روز گذشته تقریبا دو برابر میانگین حجم معاملات ماهانه بود.

روز گذشته در معاملات کروی بیشتر حقیقی‌ها خریدار و فروشنده بودند. همچنین نماد کروی روز گذشته، شاهد خروج پول حقیقی به میزان ۱۷۹ میلیارد ریال (۱۷.۹ میلیارد تومان) بود.

اگر اتفاقات چند ماه اخیر کروی را به‌صورت نموداری بررسی کنیم متوجه شکل گیری یک الگوی ترکیبی به صورت یک سقف دو قلو درون یک الگوی سر و شانه بزرگ‌تر می‌شویم. الگوی مذکور مطابق تصویر در حوالی قیمت ۲۵۰۰ تومان تکمیل شده است و می‌توان با اطمینان خاطر بالایی گفت که کف اصلاح قیمت در این حوالی بوده است. همزمان در این محدوده یک واگرایی مثبت میان نمودار قیمت و اندیکاتور RSI سبب تقویت طرف تقاضا بر روی تابلو معاملات شده و قیمت را صعودی کرده است.

همچنین، موضوع شکست خط روند نزولی در نمودار قیمت و اندیکاتور RSI خیال بازار را از پایان اصلاح حداقل از بعد قیمتی راحت‌تر کرده است.

اکنون قیمت درگیر محدوده مقاومت هندسی خود بر روی ۳۶۰۰ تومان است و قطعا فشار فروش بالاست، اما مادامی که RSI خط روند صعودی خود که با پیکان آبی رنگ ترسیم شده است را از دست ندهد می‌توان امیدوار به شکست محدوده ۳۶۰۰ تومان و رسیدن به اهداف بالاتر در ۵۰۰۰ تومان بود. اما تا رسیدن به محدوده مورد نظر ممکن است یکبار دیگر قیمت به محدوده حمایتی خود در ۳۰۰۰ تومان پول بک بزند.

مسیر احتمالی پیش روی سهم تا رسیدن به هدف قیمتی خود در فیبوی ۰.۶۱ اصلاح اخیر بر روی ۵۰۰۰ تومان می‌تواند به‌صورت مسیر رسم شده در تصویر باشد.

عناوین برگزیده