تاریخ: ۲۲ فروردين ۱۳۹۷ ، ساعت ۱۳:۰۰
بازدید: ۲۱۷
کد خبر: ۱۳۵۳۱
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
نادر خطیبی مدیر روابط عمومی شرکت سرمایه‌گذاری توکا فولاد

توسعه، لازمه ماندگاری در بلند مدت

می متالز - نادر خطیبی مدیر روابط عمومی شرکت سرمایه‌گذاری توکا فولاد، به بیان استراتژی این شرکت در سال گذشته و استراتژی آن برای سال 97 پرداخت. استراتژی توکا فولاد در سال ۱۳۹۶ سودآوری نبود، این شرکت به دنبال توسعه و به روز شدن است که در تحقق این هدف نیز موفق عمل کرد.
توسعه، لازمه ماندگاری در بلند مدت

به گزارش می متالز، خطیبی مدیر روابط عمومی توکا فولاد می‌گوید: این شرکت در سال 1396 به‌دنبال توسعه بود نه سودآوری. وی افزود: بسیاری بر کاهش سود شرکت در سال 1396 خرده می‌گیرند درحالی که این کاهش به‌‌دلیل طرح‌های توسعه‌ای بود. مجموعه توکا به این نتیجه رسید در دنیایی که همه چیز با شتاب فزاینده درحال تغییر و تحول است یک بنگاه اقتصادی نیز باید همواره خود را بازنگری کند و به دنبال توسعه باشد تا از بازارهای جدید دنیا عقب نماند. بنابراین توکا فولاد طرح‌های توسعه خود را شروع کرد.

از سال 1395 توکا فولاد با خرید شرکت استقلال سپاهان وارد فعالیت‌های معدنی شد. درحال حاضر این مجموعه دارای 3 معدن است. معدن خاک نسوز این شرکت، ازلحاظ خلوص جزو بهترین معادن در سطح خاورمیانه به‌شمار می‌رود. دو معدن دیگر معدن آهک و سنگ آهن هستند. در سال 1396، توکا فولاد اقدام به خرید معدن سنگ آهن در منطقه ابرکوه کرد؛ این معدن در سال‌های آتی به بهره‌برداری خواهد رسید و پیش‌بینی می‌شود طی سال‌های آینده از فعالیت این معادن سوددهی قابل توجهی نصیب شرکت شود.

خطیبی افزود: حوزه‌ دیگری که شرکت توکا فولاد به آن وارد شد، حوزه انرژی بود. درهمین راستا برنامه ساخت یک نیروگاه 16 مگاواتی برق در هیات مدیره شرکت به تصویب رسید و درحال حاضر این پروژه درحال اجراست. ساخت سالن این نیروگاه 60درصد پیشرفت داشته تجهیزات مورد نیاز نیروگاه از آلمان خریداری و وارد کشور شده است.

وی در ادامه افزود: همانطور که می‌دانید مساله تامین آب در تمام دنیا و به‌خصوص در کشور ما مساله‌ای جدی است و از جنگ آینده به‌عنوان جنگ آب یاد می‌شود. بنابراین شرکت توکا فولاد با درک درست از اهمیت تامین آب به‌خصوص در استان اصفهان و در راستای ایفای مسئولیت اجتماعی خود شرکت دانش‌بنیانی را تاسیس کرد که فیلتر تصفیه پساب صنعتی طراحی و تولید کند. اقدامات بسیار خوبی در این شرکت انجام شده و پیش‌بینی می‌شود که در سال 1397 این شرکت به تولید محصول خواهد رسید.

همچنین شرکت توکا فولاد درحال کار بر روی ساخت گرافیت‌های صنعتی بوده و تابه‌حال این پروژه پیشرفت بسیار قابل توجهی داشته است. درکنار این پروژه‌ها، پروژه‌های توسعه دیگری نیز در توکا فولاد دنبال شده و در راستای طرح‌های توسعه‌ای، شرکت صنایع ورق‌های پوشش‌دار تاراز چهارمحال و بختیاری افتتاح شد. گفتنی است که این شرکت در سال جاری نیز طرح‌های توسعه بسیاری خواهد داشت، ازجمله آن‌ها می‌توان به اضافه شدن خط نورد به این مجموعه اشاره کرد.

نادر خطیبی در ادامه گفت: توکا فولاد در طرح‌های توسعه‌ای خود موفق عمل کرده است، بسیاری از این طرح‌های  در سال 1397 به بهره‌برداری خواهند رسید. از آنجاییکه شرکت باید سهامداران خود را راضی نگاه دارد، بنابراین استراتژی شرکت در سال جاری تاحدی سودآوری خواهد بود.

وی تاکید کرد: سهامداران عمده مشکلی با طرح‌های توسعه‌ای ندارند، اما از آنجاییکه سهامداران کوچک و شناور به‌دنبال سود کوتاه مدت هستند، متضرر می‌شوند نمی‌توان استراتژی توسعه را چند سال پیاپی ادامه داد.

عناوین برگزیده